'n echte omega? (nee, helaas nep)

Dit klokje heb ik gekregen van 'n kennis, ik vraag me echter af of het 'n originele Omega is.
Op de deksel buitenzijde staat idd netjes Omega in 'n driehoek, er onder staat 18K en vervolgens 0.750 en seamaster.

Nope, nep

1 like

Auw, mijn ogen :scream:

4 likes

Een vage kennis?

En helaas ook nep goud…

1 like

Dit is dus het gegeven paard, dat je niet in de bek moet kijken

Je kan het wel even laten goudtesten, want ik heb wel eens begrepen dat ze wel goud gebruikten voor dit soort neppers.

Daar heb ik dus nog nooit van gehoord een uurwerkje van een kwartje in een vol gouden kast zetten, kom op…
Hier nog maar eens het linkje naar het Omega forum met allemaal fakes op een rijtje…

2 likes

Ha, ik heb exact dezelfde liggen (zat bij een hele berg onderdelen).

Zo echt als een briefje van € 12,50 …

2 likes

Over het materiaal van de kast heb ik twijfels, geen merkteken en ik ben geen nickel of zilver laag tegen gekomen, wat wel gebruikelijk is bij messing.

Ik niet hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Kans is heel laag. Meen t wel eens gelezen te hebben van die autobahn omegas.

2 likes

Ik vermoed India als land van herkomst. Al die tekens die je noemt aan de buitenkant is meteen 100% nep; die zijn er wel bij een gouden Omega, maar aan de binnenkant van het deksel.

Je moet een leuk aantal echte gezien hebben om meteen te snappen dat er niets van de wijzerplaat en wijzers klopt.

1 like

Dat was leuk om te zien. Maar daar zaten wel hele slechte imitaties bij.

Zijn er ook van andere merken dit soort overzichten.

1 like

Heb je echt alle 118 pagina’s bekeken, ik was al na een stuk of 5 klaar :wink:

Ik zou het echt niet weten, was en ben zelf een liefhebber van oude Omega’s vandaar dat ik me er een heel klein ietsie pietsie in had verdiept…

Nee ik heb niet alle pagina’s bekeken. Maar vond het wel leuk.

Ben nog maar sinds kort geïnteresseerd in horloges. Maar vind de Omega’s ook erg interessant.

1 like

Leuke link, die pie pan is wel aardig gelukt in vergelijking met de rest op de eerste pagina…

1 like

De (interpretatie van de) regels hier op HF maken het onmogelijk om zoiets nuttigs als dit overzicht hier te maken of te bespreken.
Of ligt het anders aan het meer ontspannen karakter van de omegaforum leden?

2 likes