(n)ooit van gehoord: "alain LE mondial"

Het in Zwitserland gevestigde horlogemerk “alain LE mondail GmbH
http://www.alain-le-mondial.ch/
” pretendeert als ‘exclusive Swiss watch manufacturer’ horloges te produceren.
Het merk bestaat sinds september 1998.

De horloges zijn ‘Swiss made’, van hoge kwaliteit, in de hogere prijsklasse. Men hanteert hieromtrent zelfs de slogan "noblesse oblige’.
In de catalogus (pdf-download) van 2004 en op de site zelf zag ik dat alle modellen zijn uitgerust met ETA quartz uurwerken. Dus niet helemaal manufactuur.
Ik vermoed dat de meningen over de producten van dit merk heel divers zullen zijn.

Groet,
Flip.

Tja, niet mijn smaak, ik hou af en toe wel van een beetje bling maar dit slaat iets te ver door…als ik die site zie moet ik om de een of andere reden aan Kerst denken;)

Thnx4sharing

Om maar eens heel bot te zijn geeft de site mij weinig vertrouwen over de kwaliteit van de uurwerkjes, deze lijkt (net zoals de klokjes zelf) sinds 1998 niet meer te zijn veranderd.

Ook zien alle klokjes eruit als een mengelmoesje van Cartier en Audemars Piguet, dit in combinatie met de Quartz uurwerken doet mij geheel afhaken op dit merk. Alhowel ik bang ben dat ik mijn oma zeer kan verblijden met een dergelijk klokje.

Je schrijft “in de hogere prijsklasse” over hoeveel heb jij het dan want ik vind geen prijslijst.

Ik zie ook nergens een prijslijst, maar ik maak dit op uit de kreet op de site: “Thus we have created a product of the elevated price-level with prestige after the slogan “Nobless oblige”…”

Tja, voor een horloge met vergelijkbare uitstraling (voor oma) kun je ook om de hoek terecht bij bijvoorbeeld Kijkshop, Luigi Lucdi etc…

Nooooooit van gehoord…en ik denk dat ik het merk ook niet zal onthouden…wel weer leuk om een onbekende tegen te komen…weer iets geleerd…

Dank voor het plaatsen,

groet, Justin

+1

De styling in combinatie met uitsluitend gebruik van quartz uurwerken is niet om over naar huis te twitteren!

Verdient in mijn ogen weinig bestaansrecht.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Niets voor mij… Beetje kermis-klok-achtig. Leuk kletsverhaaltje d’r bij en het moet wat lijken. Site is ook niet echt professioneel.

Snel vergeten maar weer :wink: