NA €1,50 bij de kringloop :)

Hallo beste HF genoten,

Vandaag even een half uurtje te doden in de buurt van een kringloop dus even binnen gelopen. Natuurlijk een kijkje bij de horloge vitrine genomen. Staat het één en ander, maar weinig van interesse. Daarna valt in de loop m’n oog nog op een mandje met wat losse horloges met een post-it erbij “horloges - €1,50 per stuk”. Even neuzen natuurlijk en daar zat dus dit horloge tussen :point_down:

Het is een Glashütte (GUB vermoedelijk) van voor ‘89 want "made in the GDR’. Het is een damesmodel van ong. 22mm zonder kroon, staal, in zeer goede staat met misschien nog wel de originele band. Het uurwerk lijkt me een GUB 09-20. Hij loopt prima en ziet er brand schoon uit. Al met krijg ik de indruk dat deze een jaar of 30 (of meer) in een la heeft doorgebracht.

Weet iemand meer van dit horloge? Bijvoorbeeld meer over het productiejaar? Ik kan de nodige vintage uurwerken vinden met een 09-20 uurwerk erin, maar weinig dames uurwerken, en zeker weinig die gewoon Glashütte getekend zijn op de wijzerplaat maar weer niet op het uurwerk.

Ben benieuwd!

26 likes

Nog vergeten: in de deksel is het nummer 41 geslagen. verder geen nummers te vinden, behalve iets op de achterkant van de wijzerplaat! wat niet te lezen is zonder het uurwerk te demonteren.

Kijk.

https://www.ebay.com.my/itm/225858793221

Prijs staat erbij.

6 likes

Leuke vondst!

2 likes

Kijk, ideale prijs wat mij betreft. Dikke winst en tegelijk een goedkoop hebbedingetje om weg te geven :slight_smile:

Leuk nieuw bandje er aan en ik heb al weer een kerstcadeautje klaar :christmas_tree:

2 likes

Superaankoop hoor! Bij “mijn” kringloop ligt alleen maar troep… laatst wel een afgekloven half vergulde Jungans voor 5(!)tientjes.

2 likes

Leuke vondst. Veel plezier ervan.

1 like

Leuke vondst, veel plezier :wink:

1 like

Leuke vondst! :smiley:

1 like

Inmiddels nog wat meer ontdekt over het horloge via de onderstaande link. Blijkbaar zijn de ongesigneerde uurwerken niet in Glashütte door GUB maar door UMF/UWR in Ruhla gefabriceerd. Toch leuk om op deze manier weer wat te leren over de geschiedenis van horlogefabrikanten in Oost-Duitsland.

Meer hier:

en hier:

3 likes