Na 1 jaar verzamelen.....zal ik maar eens wat wegdoen?

Een jaar geleden kocht ik op Koningsdag een horloge van mijn buurman. Een nette Tissot Seastar automaat. Het was welgeteld mijn tweede horloge, afgezien van wat quartz horloges die ik kon dragen bij het sporten. Ik droeg al jaren een mooie Longines Dolce Vita automaat, die ik van mijn vrouw heb gekregen voor ons trouwen. Prachtige tijdloze klok, die ik alle dagen droeg. Tot ik op dit forum terechtkwam om te kijken of ik iets kon vinden over Tissot in verband met de nieuwe Seastar. En toen sloeg het virus toeā€¦ Inmiddels liggen er een stuk of tig. En ze liggen het grootste deel van de tijd niets te doen, want je kunt er tenslotte maar 1 tegelijk dragen. Ik laat ze even zien, en ik verdeel ze in twee groepen. Allereerst de horloges die ik van plan ben om vast te houden, en dan de restā€¦


nrs. 4, 5 en 6 heb ik van forumleden gekocht, met voor mij als absolute topper de Seiko ā€˜Helmetā€™, waar ik onlangs een nieuw saffier glaasje in heb laten zetten. Het zijn allemaal automaten, vlnr de Longines, Tissot Seastar, Orient Blue Ray, Seiko 6139 helmet, Orient Y429 (zie ook een van mijn ā€˜poetstopicsā€™ Poetsbeurt: Orient automatic Y429, een Edox Delfin en als laatste R. Jacquet, Geneve.

En dan de ā€˜tweede garnituurā€™, of tenminste horloges waar ik wat minder mee heb en die eventueel mogen vertrekken:

Vlnr Eppo, Enicar, goldplated Oris met sub second en Junghans (hier onlangs op HF gekocht), allen handwinders. En deze:

Vlnr Slava automatic, een Delvina handwinder en twee Vostoks, rechter met nieuwe ring en bezel (zie ook Vostok Mod: Vostok Amfibia mod).

Nou, en daar zijn we dan. Afgezien van een Baume Mercier die wordt gereviseerd, een Cyma die daar nog op ligt te wachten en een niet werkende Poljot Chrono waarvan ik niet zo goed weet wat ik ermee zal doen. O ja, en nog een lotje van 4 mishandelde divers die onderweg zijn vanuit de VS - om lekker aan te prutsen. Het is allemaal een beetje te gek als je het mij vraagt en er zit to-taal geen lijn in, dus het wordt hoog tijd om weer eens wat weg te doen. Als iemand iets van zijn gading ziet, stuur me dan bericht of reageer, dan maak ik er netjes een verkooptopic van. O en sowieso zijn alle reacties of vragen welkom, voor de liefhebber kan ik nog wel wat close-ups toevoegen. Vraag maar!

Dank voor het kijken!

4 likes

Leuke verzameling. Al ideeen wat de gaten straks moet gaan opvullen?

Tja, dat is het probleem, ik heb eigenlijk geen ideeā€¦ik heb wel een duidelijke voorkeur voor niet alledaagse kasten, zoals bij de Helmet. Ik vind automaten aantrekkelijker dan handwinders, om over quartz helemaal niet te spreken, maar dat is totaal nergens op gebaseerd. Ik vind duikers vaak mooi, vooral de vintage modellen en ik ben steeds minder van de dress watches. Je ziet, het wordt tijd dat ik eerst eens goed ga nadenken over wat ik wil.

Ik herken me in de gang van zaken:
Eerst 2 horloges, dan horlogeforum en opeens veel meer horlogesā€¦en dat er nu wat weg mag.
Toch wil ik wel een close-up van de Slava zien; ik heb er eentje die er erg veel op lijkt en vind de verschillen interessant.

Leuk verhaal :+1: Die Slava is wel een prachtig horloge hoor !

Ja die Slava is top. Alleen probeerde ik hem eergisteren een beetje af te stellen en nu doet ie even helemaal niets meer :pensive:

Gevalletje oeps ? Mocht het boven je hoofd uit stijgen zijn er hier gelukkig altijd wel weer mensen die je op weg kunnen helpen :grin:

Ik had er nog een, die heb ik vorig jaar op dit forum verkocht:

[url=https://flic.kr/p/pUn8BZ][url=https://flic.kr/p/pUn8BZ]

Iets minder heldere wijzerplaat, maar wel met engelse dagaanduiding.

Die zit nu om mijn pols. Leuk setje!

Er is veel belangstelling voor met name de Oris, de Enicar en de Junghans. Ik zal er aparte verkooptopics voor aanmaken in het Horlogemarkt-gedeelte van dit forum.

Dank en groet,
Bouke

Laat zien!

erg late reactie, maar hier issie:

Mooi! :grinning:

Mooi ! Veel draagplezier.