Wat een mooi horloge is dit zeg !
Mijn mondhoeken beginnen spontaan vochtig te worden
Wow ik kende dit merk niet maar wat een geweldig gaaf horloge Gefeliciteerd en veel plezier ervan!
Das een mooie klok zeg.
Gave NA! Veel plezier ermee!
Vooruit dan maar!
Ik vind Ming inderdaad een ontzettend interessant merk. Het is een groep van volgens mij 6 horloge liefhebbers en de naamgever is Ming Thein. Een beetje een wonderkind dat op zijn 16e van Oxford kwam met een natuurkunde graad onder de arm. Ming heeft na wat omzwervingen in “corporate omgevingen” besloten dat hij wat anders wilde en heeft zich toegelegd op fotografie. En hoe! Hij is een erg bekende en succesvolle fotograaf met een erg interessant blog.
En laat nu zowel een natuurkundige als een fotograaf verstand hebben van licht. Iets dat hij heel erg laat terugkomen in zijn horloge knutselprojecten.
Ming heeft zijn eigen “design language”, maar voor elk nieuw ontwerp bedenken ze wel wat nieuws. Het eerste Ming horloge was bijvoorbeeld gevuld met stikstof om ervoor te zorgen dat de smeermiddelen langer mee zouden gaan. Dit doen ze nu niet meer (stiekem toch wat onhandig) maar als ingenieur kan ik dit soort geintjes enorm waarderen.
Het eerste horloge was ook de goedkoopste. En daardoor ook financieel een beetje een issuetje. Daar hebben ze van geleerd, en tegenwoordig moet je wat meer aftikken voor een Ming. Maar er zijn modellen die prima te betalen zijn (voor horloge begrippen), modellen die een diepere deuk in het budget slaan en horloges uit de “Special Projects Cave” waar je ook een leuke auto voor kunt scoren.
Die laatste leven op de rand tussen prototype en productiemodel. Bij deze modellen proberen ze nieuwe dingen uit (check dit!) en het geknutsel financieren ze door mensen de voorziene prototypes op voorhand te laten reserveren. Je koopt ze op grond van een render.
Ze pushen daarmee het idee van een horloge steeds verder; iets dat mij ook erg aanspreekt.
Ze werken daarbij samen met bedrijven die hun handen niet omdraaien voor wat innovatie zoals DM Surfaces en Agenhor.
Ze hebben ook een keer een GPGH prijs gewonnen, en deze 18.01 was een van de finalisten van vorig jaar.
Ik heb besloten te gaan voor de 18.01 H41 (de 41 staat overigens voor het aantal prototypes dat ervoor nodig was om tot het uiteindelijk model te komen) omdat dit model voor het eerst het Ming design heeft opgerekt tot aan de duiker (er was nog een model met de naam Abyss dat ook een duiker was, maar deze voorloper was een specialtje en geen echt productiemodel). Dit horloge zou langdurig in productie blijven, maar door een gebrek aan loopwerken hebben ze besloten er toch niet meer te produceren.
Ik kan van harte aanraden om je te abonneren op de mailing list. De (weinige) mails die ze sturen zijn eigenlijk altijd interessant en ze brengen je op de hoogte van aanstaande verkoopmomenten.
De specs zijn van tevoren bekend, maar je ziet de horloges wel pas op het moment dat ze de webshop open gooien, dus je hebt maar een paar tellen om te beslissen of je er eentje wilt hebben of niet. Maar volgens mij gaan alle tweedehands modellen voor boven list, dus echt een buil kun je je er niet aan vallen.
Hopelijk heb je zo een beter idee van het merk!
Zeer zeer mooi horloge , proficiat
Ja ik had ook graag naar binnen kunnen gluren. Daar had ik graag een paar honderd meter waterdichtheid voor opgegeven. Soms maken ze er bij Agenhor en Schwarz-Etienne echt kunstwerken van:
(inderdaad geen ETA uurwerkjes, maar wel om te watertanden!)
Mooi, verfrissend en speciaal horloge!
Ik had er nog nooit van gehoord maar de interesse is gewekt
Veel draagplezier toegewenst met je nieuwe aanwinst.
Ja dat is echt indrukwekkend!
Na de eerste nacht met het horloge op het nachtkastje was de uitspraak van mijn vrouw “zo hee dat ding gloeit nog steeds!”
Zo das een verhaal inderdaad. Tof, dank hiervoor. Ik had nog nooit van de beste man gehoord. Het gebruik van technische snufjes vind ik zeker gaaf, hier ook een ingenieur van origine. Ik ga de mailing eens volgen.
Prachtig!
Wat een stoere klok👍 gefeliciteerd met je aanwinst.
Wat een gaaf horloge en dank voor het delen, ik kende get niet. Geniet ervan!
Gaaf horloge geniet ervan
Heerlijk anders, hele toffe keuze
Mooie NA!!