Ik was al een tijd aan het oriënteren naar een nieuwe aanwinst. Het moest in ieder geval een Rolex zijn en een niet te dressy look.
Zoals een ieder weet (en waar het forum mee volgeschreven staat) is er bij de AD niets sportiefs te krijgen. En ja, ik sta wel op een wachtlijst voor een Sub maar zoals de voorspellingen nu zijn hoef je er niet raar van op te kijken dat het wachten nog minimaal een jaar duurt.
Tot op een gegeven moment de AD aan de lijn hangt. Helaas niet met het verlossende woord dat ik mijn Sub mocht halen, maar er was wel iets anders binnengekomen wat volgens hun zeer mooi was. Het was een Datejust 41 met volgens hun een prachtige blauwe wijzerplaat.
Nadat ik van de teleurstelling was bijgekomen dat het geen Sub was, toch maar even een kijkje nemen. Eigenlijk meer uit fatsoen want ik was op zoek naar iets wat niet dressy moest zijn (en dat zijn DJ’s toch?).
Eenmaal binnen bij de AD kreeg ik een adembenemend mooie DJ41 126300 met azzurro blauwe wijzerplaat en witgouden romans voorgeschoteld. Dus niet de versie met de fluted bezel en wel voorzien van een Oysterband.
De combi van de strakke bezel, de Oysterband en de schitterende azzurro blauwe sunburst wijzerplaat gaven het horloge een sportievere look. Naar mate ik langer keek werd ik (spreekwoordelijk) in het horloge gezogen. De wijze waarop de wijzerplaat van kleur veranderd door de sunburst is adembenemend.
Persoonlijk vind ik dit de mooiste uitvoering DJ41 die momenteel te verkrijgen is maar ja over smaak valt nu eenmaal niet te twisten
Met andere woorden liep ik even later dus met mijn DJ41 azzurro de AD naar buiten.
Hierbij enkele foto’s waarbij opgemerkt moet worden dat door het slechte weer de foto’s binnenshuis zijn gemaakt en de wijzerplaat niet goed tot zijn recht komt en het mooie van de wijzerplaat met geen camera vast te leggen is (mooiere foto’s volgen)
Haha op de 126300 is de Azzurro wijzerplaat pas vanaf dit jaar beschikbaar. De 126334 is deze echter (even vanuit mijn hoofd) sinds 2017.
Ook op de 126334 is de wijzerplaat natuurlijk prachtig, echter is deze door de fluted bezel en de jubilee (die m.i. het beste past bij de fluted bezel) behoorlijk dressy en dat wou ik juist niet. De fluted bezel bewaar ik wel voor mijn Day-Date wens