NA: 1521 blauwe knaller

Vele zullen het ongetwijfeld herkennen…

Je wordt lid van het forum omdat je horloges toch wel leuk vind of begint te vinden. Vervolgens, na lidmaatschap, wordt je overweldigd met al het moois wat de horlogewereld te bieden heeft: High end tot budget, vintage tot modern. Maar waar ga je beginnen als je een nieuw horloge wil? En als je al een bescheiden collectie heb wat wordt dan de volgende uitbreiding/verandering?

Je leest is wat topics totdat je ineens in de welbekende kroeg van het forum beland. Fantastisch draadje met allemaal enthousiaste “Squalistas”, terwijl ik onbekend was met het merk Squale. Vervolgens lees je geregeld mee in de kroeg, stel je is wat vragen en ga je op onderzoek uit naar meer informatie achter het merk.

Dan kom je erachter dat Squale toch wel heel erg vet is maar dat je niet naar elke juwelier op de hoek kan om het te passen. Gelukkig zijn daar de mannen van Q-watches. Dus een afspraak met de mannen gemaakt voor eind november.

Nou woon ikzelf niet echt in de buurt van Eindhoven en had ik wel behoefte om er gewoon een tof uitje van te maken. Dus ik heb wat horloge-gekke vrienden opgetrommeld om een dagje richting Eindhoven te gaan en voorgesteld om een paar modellen te passen en kennis te maken met Squale.

Dan begint het grootste vraagstuk. Welke model? Welke kleur? 1545, sub39, matic, master of toch de 1521. Zelf kon ik de laatste maanden mijn ogen niet van een blauwe 1521 afhouden. Maar als je dan toch de reis maakt naar eindhoven wil je niet één model passen. Aan de mannen gevraagd of we wat diversiteit konden ervaren om zo goede keuze te maken, dat was geen enkel probleem.

Gisteren was het dan zo ver :grimacing:. Op naar Eindhoven met ze 5en! Na veel geouwehoer over horloges, de eerste drankjes :tumbler_glass: om te ontspannen in de trein en de busreis vanaf station Eindhoven werden we hartelijk ontvangen door @royke74 en @MotoSkooly.

Wat een verzameling hadden de mannen voor ons klaargelegd!

We zijn echt overladen met alle modellen, samenstellingen en informatie die je maar kan wensen. 2002, 2001, 1545, Master, 1521 blasted, polished, bracelets, rubbers. Echt alles is voorbij gekomen. Maar zelf kwam ik natuurlijk vooral ook voor de blauwe 1521. Hoe zou die zijn in het echt?

Ik was opslag verliefd :heart_eyes:. Het is alles wat ik er van verwacht. Die knallende sunburst blauwe kleur op de wijzerplaat en bezel, die oranje minutenwijzer, de details zoals de schroefjes in de bezel en die kastvorm :drooling_face:. En dan die polish. Die haalde de kleine ekster in mij naar boven. Neem nou die polished ring rondom de wijzerplaat, daardoor lijkt de wijzerplaat te zweven in de kast. Echt geweldig. Op dat moment was het besloten deze gaat mee naar huis. Ook de full polished bracelet gaat mee want tezamen is dat echt een knaller die zijn weerga niet kent :stuck_out_tongue_winking_eye:

Afgerekend, omgeslagen en doos in de tas mee naar huis. De bracelet wordt op maat gemaakt en nagestuurd door de mannen, kijk uit wanneer die er is!

Genoeg geschreven hierbij paar fotos van mijn NA en formeel toegangsbewijs tot de gezelligste kroeg van HF!

Als bonus hadden we dag van te voren nog gekeken in de pre owned sectie en zaten wat modellen die we ook wel wilde zien. Naast mijn NA zijn ook de Pilot Chrono en de Pink Lemonade met iemand mee gegaan naar huis!

Deze triple NA is uiteraard eerst nog wel gevierd in het centrum onder het genot de nodige drankjes :beers: :tumbler_glass:

Nogmaals bedankt @royke74 en @MotoSkooly voor de geweldige ontvangst en enthousiasme! Enorm aanstekelijk. Deze 1521 zal veel te vinden zijn in de lokale kroeg de komende tijd!

90 likes

Leuke aanwinst. Mooie wijzerplaat. Veel plezier ermee.

1 like

5 verschillende uitvoeringen van de 1521 gehad maar deze knaller nog niet :star_struck:
Gefeliciteerd met je aanwinst :ok_hand:

2 likes

Lekkere aanwinsten, mannen!

@Patrick010, nu ben ook jij gedoopt tot Squalista! :crazy_face:

Gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Toffe NA, gefeliciteerd

1 like

Zeker mooi horloge, veel plezier/succes ermee!

1 like

Goede keuze, heel mooi horloge de 1521 in sunburst blue.
Leuk om lezen ook de trip naar @MotoSkooly en @royke74.
Met die jongens zit je sowieso goed. Een tijdje geleden hen ontmoet op de Squale meeting met etentje nadien, was ook super.
Geniet van je NA :+1:

3 likes

Ja blijft heerlijk die squale 1521👌

1 like

Hij staat ook goed op die zwarte band. Dat kan ik ook nog eens proberen. Groetjes van zijn broertje.

3 likes

Heel tof die blauwe 1521! Het is dat ik zelf al veel blauw heb, daarom ben ik zelf voor de Green Ray gegaan.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel draagplezier! :+1:

1 like

Erg mooi :star_struck: , grtz van z’n blasted neefje

2 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Sympathieke aanwinst!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Kerel, wat een leuk verhaal en wat een fraaie aanwinst(en)! Mooie foto’s ook! En bij de mannen van Q zit je natuurlijk sowieso goed! :+1:
Nou ja, de Squalekroeg weet je inmiddels te vinden. Dus zullen we je daar ongetwijfeld nog veel tegenkomen! Congratulazioni en geniet ervan! :partying_face: :champagne:

1 like

Een heel leuke blauwe knaller. En dan nog zo’n fijne koopervaring. Veel draagplezier

1 like

Top, veel plezier ermee! :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Echt heel tof!
Veel plezier ermee.

1 like

Prachtige introductie van deze super aanwinst …proficat :ok_hand:

1 like

Een hele mooie aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met deze blauwe geweldenaar.
Draag hem met plezier!!!

1 like

Gefeliciteerd! Klinkt als een topdag!

1 like