Na 1601

Beste Allen,

waarschuwing, eerst een hele hoop blabla daarna foto’s

Ik heb ooit op een terras in Parijs, ik geloof in 2006 want ik kan me herinneren dat Zuid Afrika op het wk speelde, een fles water bij de lunch gekregen met daarop een citaat van Sorkozy. Vrij vertaald; als je voor je 40ste geen rolex hebt (gehad) heb je je leven vergooid*. Toen was ik nog helemaal niet zo bevangen door het horloge virus als nu, en vond het allemaal maar onzin, nog steeds trouwens, maar wel echt iets wat die ondermaatse badmuts zou kunnen zeggen. Echter is het citaat op de een of andere manier blijven hangen.

Ik ben nu sinds een jaar of 2 besmet en toen kwam ook Sarkozy weer bovendrijven. Niet omdat ik dan meer of minder geslaagd zou zijn maar wel om me als doel te stellen om voor mijn 40ste mijn eerste rolex te bezitten. Dan heb ik nog een klein jaar, tijd genoeg om rustig te sparen en me helemaal suf te lezen over rolex. Als rechtschapen seikoboy, mod ik in de tussentijd mijn skx :scream: wel zodat ie een beetje lijkt op de rolex die het zou moeten worden, een 1601.

Recent heb ik een topic geopend om met gepaste trots mijn gemodde seiko met fluted bezel te laten zien, wat (om voor mij onbekende redenen) naar de krochten van het off topic is verplaatst. Niet iedereen (zacht uitgedrukt) was even enthousiast. @Skv schoot echter te hulp :pray: waardoor ik nu, iets eerder dan gepland, naast ‘the next best thing’ ook ‘the real deal’ aan mijn collectie heb mogen toevoegen.

Ik ben echt heel erg onder de indruk van dit horloge, het ziet er geweldig :heart_eyes: uit, zeker gezien zijn leeftijd van circa 47 jaar. Mooie dikke lugs, scherpe bezel en een super strakke folded jubilee. Daarnaast vangt de wijzerplaat het licht op onnavolgbare wijze. Onmogelijk (voor mij) om dit vast te leggen.

Het moge duidelijk zijn, ik ben helemaal blij met mijn nieuwe aanwinst.

PS. om even terug te komen op Sarkozy, voordat ik dit topic schreef heb ik even zijn citaat opgezocht en blijkbaar heb ik me 10 jaar vergist, en was het voor je 50ste, oeps :sweat_smile:

*diclaimer, je bent niet geslaagder met rolex dan zonder en Sarkozy is een ondermaatse badmuts

Eerste snelle foto

Met goede datum

Wat een genot

O, en voor diegene die het skx topic heeft gemist, een encore :speak_no_evil::see_no_evil:

Dank voor uw aandacht,
Mas

46 likes

1601 prachtig!

Seiko… not my cup of tea in deze mod uitvoering.

1 like

30ste stond erop toch? :upside_down_face:

Prachtig ding!

3 likes

Mooi exemplaar met mooie patina lume :+1:

1 like

Ik schrik hier nog wel eens zwetend wakker van.

Ah, dan was het toch ergens goed voor! En dan doel ik op de negativiteit in dat topic, hoewel smaken verschillen moeten we elkaar wel netjes behandelen. Zeggen dat je iets niet mooi vind kan ook op een nette manier (zoals ik hierboven met een grapje :joy:)

As you should, gaaf ding man! Proficiat en veel plezier er van!

3 likes

Dat soort mensen heb je ook natuurlijk, maar over het algemeen geven die de voorkeur aan two tone met geelgoud enzo…

2 likes

Heel gaaf deze NA @Mas
Proficiat man :+1::+1: Geniet ervan

1 like

Mooie NA, en een mooi verhaal om te vertellen aan je kleinkinderen later als je de geschiedenis van je horlogeverzameling aan hen vertelt.:+1::clap::+1:

1 like

Dank je @Drebin, ik vond dat iedereen zich nog redelijk inhield in dat topic. Maar eerlijk is eerlijk, het is niet voor iedereen. Ik vind het echter nog steeds leuk :crazy_face:

2 likes

Heel mooi, deze Rolex! Elke dag dat je hier van geniet is een geslaagde dag😀.

2 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!
En dan was ik ook 7 jaar te laat. :grinning:

1 like

Veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd !! :+1:

1 like

Enjoy!

1 like

Prachtige aanwinst!

En nu heel snel de Seiko weer ombouwen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mooi, dan heb ik nog 8 jaar om voor die Milgauss te sparen :+1:
Leuk verhaal en mooi horloge, congrats.

1 like

Prachtig mooi! Gefeliciteerd! En eh, die Seiko? Niet meer doen hè :wink:

2 likes

Van harte! Beide horloges vind ik mooi! :smile: :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst! Een goede aankoop, 1601 is meer begerenswaardig dan een 1603.

2 likes

maar die blauwe dail :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like