NA: 1930s Melik-Mido ‘Mysterieuse’ tafelklok

Vanmorgen dit bijzondere art deco object uit een Frans postpakketje getrokken. Geweldig om hiermee m’n ‘trage’ ochtend te spenderen. Ik blijf het ding gigantisch ver zijn tijd vooruit blijven - als men mij verteld had dat het een ontwerp uit eind jaren ‘60 stamde had ik het ook geloofd. Ik typ nog wel wat meer info bij mekaar maar voorlopig al wat plaatjes:

52 likes

Cool dingetje hoor.

1 like

Idd érg leuk design, (hoe heette dat ene horloge ook al weer).
7 daags uurwerk zo te zien?

2 likes

8 days, helaas is dat voorlopig gereduceerd tot een 45 minuten :laughing:
Moet wss een nieuwe veer in.

5 likes

Gaaf ding :ok_hand:

1 like

Erg leuk klokje.
En ver zijn tijd vooruit.

1 like

Wat een enorm leuk ding.

1 like

Cool; weten we nu ook waar de inspiratie voor dat horloge met die stalen kogeltjes vandaan komt (ben het merk even kwijt :blush:).

1 like

4 likes

Melik-Mido maakte in de jaren ‘30 ook gewoon polshorloges in deze stijl (hoog op mijn wanted lijst):

17 likes

Ook heel gaaf; nog nooit gezien :+1:

Mooi hoor :ok_hand: zou ik ook om de pols kunnen waarderen :blush:

2 likes

Ah ik dacht dat je deze bedoelde…

1 like

Cool ding!

1 like

Het zonnetje in huis, bijzonder mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Ik bedoelde de Bradley die je postte, het horloge dat @Septentrio postte kende ik nog niet :blush:

1 like

Mooi en bijzonder.

1 like

Mooi en bijzonder. Leuke aanwinst

1 like

Gaaf ding! Ben zelf ook gek op Art-Decospullen! Jarenlang verzameld, totdat het huis (ook uit die tijd en in die stijl ingericht) helemaal propvol zat. Nu koop ik nog heel sporadisch iets. Maar ik kan er nog steeds erg van genieten! Geniet van deze bijzondere aanwinst!

1 like

Prachtige tafelklok, een moderne tijdloze ook nog. Wat een ontwerp!

N.B. : vroeger had ik een collega, die zei soms “Steek die boterham maar lekker in je melik.” Gezien deze Melik(-Mido) is dit veel mooier …

1 like