NA: 1940's Omega Grail

Mijn huidige collectie met vintage modellen bestaat uit een Oris cal. 605 en een Longines Conquest, beiden verguld goud. Voor een uitbreiding van de collectie zat ik qua vintage te kijken naar een Omega Pie Pan in het staal of een moderne Nomos, alhoewel niet op korte termijn.

Voor mijzelf had ik eigenlijk al besloten om dit jaar geen aankopen meer te doen tot dat…

Vorig jaar zag ik deze prachtige Omega al eens langskomen op het forum en dit raakte mij gelijk. De prachtige uitvoering uit 1940’s met geblauwde sub second wijzer, mooie lugs, uitgevoerd in 14 kt roségoud in combinatie met de z.g.a.n. staat maakte dit voor mij een zeer speciaal exemplaar! Het maakte mij een klein beetje jaloers dat iemand dit exemplaar in zijn bezit had en ik had dan ook niet verwacht dat ik (op relatief korte termijn) de mogelijkheid zou krijgen om deze in mijn bezit te krijgen.

Toen deze te koop werd aangeboden heb ik snel de beslissing gemaakt om van mijn ‘’aankoop stop’’ af te stappen en hiervoor een uitzondering te maken. De volgende dag hebben we de snelle verkoop onder het genot van een vers glas cola kunnen afronden, waarvoor dank. Deze speciale en prachtige Omega gaat af en toe gedragen worden en mijn collectie niet meer verlaten.

*foto’s van verkoper

39 likes

Erg mooie aanwinst!! :beers:

1 like

Prachtig!

1 like

Heel erg mooi, hoe groot is het horloge? Staat bij mij ook op de lange termijn lijst!

1 like

35 mm, voor mij persoonlijk een mooi formaat!

1 like

Heel mooie klassieke aanwinst! Straalt de klasse uit van weleer :+1::smiley:

1 like

Wat een prachtige Omega! :star_struck:

1 like

Erg mooi model en prachtig in roségoud. :open_mouth:

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Heel mooi, veel geluk ermee.

1 like

Prachtige staat, prachtig horloge! :heart_eyes:

1 like

Mooi horloge hoor!

1 like

Very nice!

1 like

Geweldig mooi !
Gefeliciteerd

1 like

Nog niet eerder gehoord…

Maar belangrijker, zeer fraaie Omega!

1 like

Heel erg mooi en in prachtige staat! Die geblauwde secondewijzer is inderdaad speciaal en geeft net wat extra kleur.

1 like

Geblauwde wijzers :kissing_heart:

1 like

Tjonge. Behoorlijk jaloers!!

1 like

Wow! Beautiful!

1 like

1940 :dizzy_face: dat is dan 80 jaar :clap:
nog 20 en dan :100: :+1:
zorg er goed voor en geniet ervan :ok_hand:
mooi horloge :star_struck:

1 like