NA: 1952 Eterna-Matic

Slechts in uitzonderlijke gevallen wijd ik een topic aan een NA, maar dit is er zo een.

Zo klonk het afgelopen week in het ‘vintage aanbiedingen’-topic. Ik was het er hartstochtelijk mee eens en daarom liet ik het me geen twee keer zeggen.

Eergisteren ging hij per express-post de kleine plas over vanuit GB en vandaag mocht ik hem al in ontvangst nemen. Serienummer 3,6 miljoen en derhalve uit 1952. WOW!

De wijzerplaat is crème-brûlée verkleurd over de loop der jaren en de originele (radium) lumen is intact gebleven en past daar perfect bij. Het geheel speelt fabelachtig mooi met het licht.

De ‘syringe’ wijzers zijn een leuk detail en erg kenmerkend voor die tijd.

Was het trouwens al iemand opgevallen dat de punt van de secondewijzer rood is? Cool!

Door de unieke -en overigens haarscherpe- kastpoten en de fraaie facet op de bezel is het horloge een ware lust voor het oog.

Tot slot maakt het prachtige logo op de kroon het geheel compleet.

Bedankt voor het lezen allemaal. Ik geniet nog even verder!

Oh ja: ik zoek een vergelijkbare suède band (liefst zonder het sportieve stiksel). Deze is van Cheapestnatostraps en valt al bijna uit elkaar. Dat doet dit horloge geen recht natuurlijk. Wie geeft de winnende tip? De breedte is 17mm maar ik knal er wel een 18mm op.

31 likes

Mooie Eterna-Matic, van harte en veel (draag)plezier gewenst. :slight_smile: :+1:

1 like

Is hij mooi of is hij mooi ?
Nou hij is Supermooi ! Wat een beauty !

1 like

Zeer fraaie Eterna.
Proficiat met je NA.
Draag hem met liefde.

1 like

Prachtig :ok_hand::smiley:

1 like

Leuk dat je hem gekocht hebt! Koopje idd.
Qua bandje: waarom niet in de periode blijven…

Dus zoiets:

3 likes

Mooie Eterna hoor :ok_hand:!

1 like

Door het bruine van de dial zou dit qua suede er mooi bij passen. De bandjes van deze man zijn top. Doen er wel lang over qua verzending…maar het w8n waard. Alles is aan te passen trouwens…

1 like

Nomos schijnt wel goede velour banden te hebben. €50,- en ook in 17mm

1 like

Martu
Heb al zoveel geprobeerd van Hirsch tot Hadley Roma tot Colareb tot Bulang,
Martu vind ik eerlijk waar het beste waar voor het geld, je voelt echt dat het handgemaakt is

Je kan het op maat laten maken in 17mm met de gewenste lengte, buckle, tapering etc…


1 like

Oeh, wat lekker. Van harte met deze aanwinst!

1 like

Mijn beste,

Wat een magnifieke aanwinst!!
VINTAGE in Hoofdletters!! De passie straalt je tegemoet!!
Ik wens je er dan ook een amoureuze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi en echt authentiek horloge! Ik wens je er heel veel plezier mee! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Vintage Eterna is altijd gaaf. Mooie aanwinst, Matthijs. :+1:

1 like

Bijzonder en echt mooi, veel plezier er mee!

1 like

Mooie dial en kast, veel draagplezier.
Viel mij ook al op in het ‘horlogedeal’ topic.

1 like

Bedankt voor de complimenten en voor het meedenken over de band. Ik denk dat ik die Nomos maar probeer.

Heerlijk die coffin markers en die haarscherpe kast. Zie veel mooie aanwinsten van jou passeren de laatste tijd :+1:

1 like

Dankje! Ik ben inderdaad lekker bezig met aankopen. Nu nog bedenken wat er weer uit mag :smiley:

1 like

Prachtige aanwinst, geniet ervan :+1:

En wist je al dat 1952 een heel goed bouwjaar is :innocent:

2 likes