NA 1ste chrono ever

Hallo beste liefhebbers,

Heb afgelopen week eindelijk mijn 1ste chronograaf kunnen bemachtigen met dank aan Viktor :+1: . Had er nog nooit 1 gehad en was nu toch wel erg benieuwd of het wel wat voor mij zou zijn, ik hou nl van een mooie grote zwevende sec wijzer en bij een chrono is dat allemaal wat kleiner natuurlijk. Moet zeggen dat het mij tot nu toe uitermate goed bevalt. Je moet wat aandachtiger kijken om hem te zien bewegen, maar dat geeft weer meer feeling met het klokje vind ik. (zeg ik nu, over een poosje denk ik er misschien anders over :grin:) Het betreft een Magrette Regattare Chrono en het is een handwinder wat ik ook wel prettig vind. Het horloge bevond zich in uitzonderlijk goede staat, loopt prima en heeft een reserve van ongeveer 50 uur. Verder wil ik er niet te veel meer over zeggen want ik geloof dat het klokje hier wel bekend is. Dus zonder verder oponthoud zijn hier de foto´s.




en op de pols :yum:

Bedankt voor de aandacht!
Fijn paas weekend allemaal!

8 likes

Mooi ding! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

1 like

Thanks, ben er ook echt blij mee.

Van harte!
Gave klok👍

1 like

Mijn beste,

Zo zo!! Een oogstrelende aanwinst!!
Goed hoor!!
Veel draag-plezier.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi hoor geniet ervan!

1 like

Proficiat! 1 v m’n favoriete chrono’s. Lekkere banden swapper Is t ook Tour de Horloge

1 like

Van harte! Absoluut een mooie aanwinst!

1 like

mooi

1 like

Mooi hoor, proficiat.

Zelfde kaliber als in mijn Seagull 1963 zo te zien.

1 like

Volgens mij ook ja. Het is een seagull ty-2901. Zou een duurzaam werkje moeten zijn, vraag mij alleen wel af of er horlogemakers zijn die hem kunnen/willen servicen. Heb nl gelezen dat zij er doorgaans niet happig op zijn om chinese uurwerken van een onderhouds beurt te voorzien. Maar dit uurwerk stamt af van een zwitsers Venus 175 caliber dus ik heb er goede hoop op.

Ik lees overal ST-19 kaliber, maar lijkt me dezelfde en dus idd afstammeling van het Venus-175-kaliber. Staat trouwens als zeer goed bekend.

Hier nog wat leuke info

Ja de ST-19 word door seagull ty-2901 genoemd. Hier een stukje van een review!

History (Direct from Website at http://www.magrette.com/our-story.php): “My vision of Magrette from the start has always been long term. It is a business I want to work in till a ripe old age. Flexibility is important. My business is set up so I can work with all my key people remotely. These include case maker, movement supplier, dial maker, metal band supplier, leather strap maker, buckle maker, photographer, copy writer, graphic designer & technical advisor. This is how MAGRETTE will continue to grow into the future.”

Specifications:
Movement: Seagull TY-2901 (ST1901) Hand Wind Chrono (BASED ON THE VINTAGE VENUS 175) w/ Metal Movement Holder
Case diameter: 44mm excluding crown
Case finish: PVD (brushed and polished)
Bezel: Ceramic (polished)
Crown and Pushers: Screw down
Crystal: Sapphire (double domed), AR coating.
Water-resistance: 500m/1650ft Water resistant
Strap: 24mm Chocolate Brown Leather (standard)
Buckle: PVD brushed
Vintage Style Roll Case: Canvas
Limited Edition: 1000 pieces
Weight: 130 grams
Limited Edition: 1000 pieces
Price: $545 plus $30 shipping USD

1 like

Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooie chrono met een lekker rustige wijzerplaat, niet van die drukke subdials

1 like

Mooi horloge.

1 like

Gefeliciteerd! Lekker stoere klok van een leuk merk!

1 like