NA 2 Pontiac NOS wijzerplaten. En wie helpt zoeken..

naar het passende horloge.

In het verre buitenland stonden twee NOS wijzerplaten voor een Pontiac te koop. Meer werd niet vermeld.
Dus heb ik maar nagevraagd of de verkoper een idee had voor welk kaliber de wijzerplaten zijn.
Waarop de vriendelijke verkoper meldde, dat er een papiertje bij zat met de tekst SUPRECIS en Felsa 465.
Of dat me iets zei.
Uiteraard. Suprécis Watch SA was de fabriek in Biel waar de Pontiac horloges gemaakt werden.

Hoe en waarom twee NOS wijzerplaten in dat verre land terechtkomen, zal wel altijd een raadsel blijven.
Liever wil ik met jullie hulp het raadsel oplossen, bij welk referentienummer deze wijzerplaten horen.
Als iemand van de Pontiac verzamelaars een Pontiac Nageur met twee sterren heeft of kent met binnen in een Felsa 465 werk en waarvan de wijzerplaat 29.8 mm meet, dan mag hij (of zij) het zeggen. Dan weet ik waar ik naar moet gaan zoeken.
De verkoper heeft bovendien nog een notitie bijgevoegd, dat de poten bij 9 en 38 zitten en 19.9 mm uit elkaar zijn.
Hij krijgt van mij een zeer goede beoordeling op de baai!

Overigens, de vlekken bij 1 en 3 en tussen 6 en 7 zijn spiegelingen. Vergelijk maar met de foto van de plaat alleen.

Ik ben benieuwd of ik ooit een bijpassend horloge ga bezitten :wink:

4 likes