Zoals aangekondigd beste HFers, hier de voorstelling van de ‘bijvangst’ naast de Tissot Gentleman.
‘Bijvangst’ doet deze prachtige Tissot natuurlijk te kort, want ze is minimaal gelijkwaardig aan de Gentleman. Maar dan wel anders uiteraard.
Deze dresser zag ik al eerder dan de Gentleman in de etalage van juwelier Koelink en ik had altijd al een nostalgische hang naar champagne- kleurige/parelmoer-achtige dials die je veel in de jaren 50/60 zag. Ik heb er zelfs nog een stuk of 3 in de collectie, tussen de 50 en 60 jaar oud. Bijna iedereen heeft de 2 Mauthe’s wel voorbij zien komen.
Zoals gezegd kon ik bij Koelink een heel aardige korting bedingen op de 2 Tissots die recentelijk zijn uitgebracht.
Tissot, ontstaan in 1853, heeft zijn hoofdvestiging aan de Chemin Des Tourelles, gelegen in de Jura in het plaatsje Le Locle aan de Franse grens. Vandaar de naam.
Dit horloge:
42 mm diameter
11.3 dikte
22 mm lugs
Saffier anti-reflectie
Groene rundlederen band met vlindersluiting
Het kaliber, Powermatic 80 is dezelfde als in de Gentleman maar dan zonder het silicium gedeelte. Toch extra goed beschermd tegen magnetisme door de gepatenteerde Nivachron balance spring. Hier dus ook de 80 uur gangreserve.
Deze uitvoering in champagne is er alleen in 42 mm Wilko. Geen problemen mee verder want ligt zoals gezegd prima op de pols en ik heb nog wel grotere liggen.