NA: 2 x Bulova Super Seville Day-Date

Beste Forumleden,
Vandaag 2 horloges binnengekregen, beide van vermoedelijk omstreeks 1990.
Heeft iemand meer informatie hierover, hoor ik dat natuurlijk graag.
Er is al een nieuw bandje voor de Bulova met de Diamonds Top onderweg.
Nog een heel fijne dag gewenst.






29 likes

Zien er nog heel strak uit! Netjes!
Gefeliciteerd met deze 2 prachthorloges.

1 like

Damn gewoon 2, nice hoor veel plezier ermee!

1 like

Netjes!

1 like

Mooi catch!

Het is de Bulova Super Seville, een erg gewilde Rolex Daydate hommage. Er zit een ETA uurwerk in! zijn mooie klokjes :slight_smile:

Kan niet helemaal goed zien of het redials zijn, ze zien er strak uit! Ik twijfel wel een beetje aan de wijzers, weet ook niet helemaal zeker of die origineel zijn.

één van de kronen is in ieder geval aftermarket, gezien ze verschillen.

Komen vast een hoop SS fanaten op het topic af dus zal snel duidelijk worden :wink:

veel plezier ermee

1 like

Van harte gefeliciteerd man, met deze toppers. Ik heb er vroeger ook een heel stel gehad, in allerlei uitvoeringen. Goede horloges met ETA uurwerken erin. Er is ook een versie met batterij erin, maar die trekt mij minder. Op Google is er best wel info over te vinden hoor.:+1::slightly_smiling_face:

1 like

Het horloge moet open en op de rotor staat een letter en nummer en op basis daarvan kun je zien van wel jaartal die is.
Als ik mij niet vergis :smile:

IMG_1931

5 likes

In de kroon moet het accutron stemvorkje staat gegraveerd als ik het mij goed herinner. :slightly_smiling_face:

2 likes

In het dagvenster staat geloof ik smikkelbips of nee, dat is bij Rolex !

4 likes

In deze link met vergelijkbaar model vind je wat info over het uurwerk en kan je ook de wijzers bekijken. :slightly_smiling_face:

2 likes

Nice! Vind deze mooier dan de Orient versions.

Maar wat moet je met twee? Wil je dr niet één verkopen :slight_smile:

1 like

Ha ha, heb ze net… :joy:

1 like

Dan neem ik de andere wel :wink:

1 like

En een plaatje met kunstlicht.


9 likes

Heel leuke aanwinsten :star_struck:

1 like

Ja de Super Seville, de hommage waar mijn principes van in de war raken! :sweat_smile:
@Sjorsson Stiekem wel tof…

4 likes

Ik heb er door de jaren heen heel wat in handen gehad, maar de Super Seville is in mijn ogen de beste Day Date hommage die er is; of beter gezegd was… want ze worden inmiddels ook verzameld en begeerd. Het wordt steeds moeilijker om een goed exemplaar voor een redelijke prijs te scoren. :slightly_smiling_face:

1 like

Die zien er netjes uit!
Ben ook rustig op zoek naar een nette, maar dat is een aardige speurtocht. Dus je hebt een goede vangst gedaan.

1 like

toffe aanwinst

1 like

Gefeliciteerd mooie aanwinsten!

1 like