NA: 2x enicar glashutte Sicura Nacar Junghans Omega en Waltham NOS Wijzerplaten en meuk

Na mijn aanschaf van gisteren vandaag de wandelschoenen aangetrokken en eerst de hond uitgelaten. Kopje koffie en de post op dit forum doorgenomen en mezelf (eigenlijk mijn ega :kissing_heart:) beloofd dat ik wel op pad mocht,
MAAR…
geen horloges kopen.
Je voelt de bui al hangen…dat is niet gelukt. Om 7 uur vanochtend was ik paraat en betaalde keurig mijn entreefee voor de rommelmarkt in de hoop er iets voor mijn eigen verzameling op de kop te tikken. Nou tikken doet het.
Als starter:

De enicar handopwinder met een diameter van 33 MM en handopwinder die prima loopt. Het glaasje moet een keer gepoetst worden maar voor die prijs :grin:
De tweede enicar lag ernaast;

Dit is de enicar ultrasonic met een diameter van 30 MM dus een fractie kleiner. Daar moet een nieuw glaasje in.

Ik breek normaliter mijn beloftes niet maar dit was toen in ongeveer 5 minuten binnen was :cry: en het wordt erger.
Pff ik vond een stuk glaswerk voor de eigen verzameling maar bij nadere inspectie en afkeuring van eerdergenoemde is dat geen blijvertje.

Om het vrouwelijk deel van dit huis tevreden te houden maar twee dames horloges gekocht van GUB Glashutte;

Beide horloges werken maar van de eerste krijg ik niets gevonden dus info is welkom. Deze heeft ook de originele rode band eraan.

Het wordt erger;

Sicura duikhorloge voor dames maar loopt helaas niet. |De bezel draait wel soepel beide richtingen uit.

En dan unboxing :sweat_smile:

Normaltiter laat ik zakhorloges links liggen omdat het gewoon niet mijn ding is. Ik kon een mooie deal maken voor de hele door met een doos NOS wijzerplaten en er zit een omega bij en een waltham dus ik denk dat ik er wel een leuke koop aan heb gedaan. Nu nog aan het thuisfront uitleggen…

8 likes

Godverdomme!!!

:wink:Nice!!!

Mooie vangst.

Ik was vanochtend om kwart voor zes op maar ik heb alleen een Certina dameshorloge gekocht maar ben ook nog thuis gekomen met een bergje pennen dus het was toch de moeite waard.

In je achtertuin hoor :grin: Koningshof

1 like

Yep hoor Geert.
Het grappige is dat ik de Sicura en Glashutte pas laat tegen het lijf liep.
In omgeving 040 lopen behoorlijk wat mensen rond die ze normaal meenemen dus hebben ze er vermoedelijk overheen gekeken zoals ik de eerste keer.

Heerlijk verhaal dit! "als je maar geen … " nee natuurlijk niet hahaha, alles beter dan je geld in de kroeg te verzuipen toch? Nu heb je er nog wat voor. En een uitdaging om de vrouw weer om de (achter)tuin te leiden. :grimacing:

Hoe kun jij om 07.00 uur vanochtend al daar naar binnen ?
Het gaat pas om 9 uur open. Goed dat ik dus niet gegaan ben, heeft me weer 6 euro entreegeld bespaard :wink:

De starttijden van rommelmarkten zijn in de regel indicatief. Ik was vanochtend om zeven uur bij een rommelmarkt die volgens het affiche om 11:00 hoort te beginnen. Al merk ik dat er in Nederland veel markten zijn die op een vast moment opengaan, maar als je geluk hebt kun je meeglippen met de verkopers, of zoals bij een aantal mag je bijbetalen om er eerder in te mogen (daar begin ik niet aan). Gelukkig woon ik vlakbij de Duitse grens daar vragen ze niet eens entree…

Klopt inderdaad. Bij het merendeel van de markten mag je eerder naar binnen en soms betaal je een euro meer entree.
Binnenglippen lukt meestal niet want ze moeten leven van de entreegelden maar vind ik ook niet sjiek.

Super Catch!! Gefeliciteerd

Prachtige vangst, veel plezier ermee. :smile:

Zo, goed bezig geweest!
Maar dit gebeurt dus als jij zegt dat je niets gaat kopen. Ben wel benieuwd wat het resultaat is wanneer je zegt dat je wél flink wat gaat kopen!
Ik zou mooi twee nachten in de schuur mogen slapen, na zo’n actie! :wink:

En dat noem je van de rommelmarkt? :smiley:

Mooie vondsten!!
Heb ook al heel wat mooi spul kunnen kopen op de rommelmarkt :wink:

Daar kan ik niet meer slapen want dat ligt vol met horloges :joy: dus ik mocht samen met de hond op de bank.
Misschien ook wel de reden geweest waarom ik nog niet op de Rikketik ben geweest.

1 like

Er is genoeg te vinden en te koop op rommelmarkten maar het is veel zoeken en uiteindelijk de krenten uit de pap eruit vissen.
In omgeving 040 lopen behoorlijk wat mensen rond die weten wat ze moeten kopen dus het wordt steeds lastiger iets leuks op de kop te tikken.
Mijn ervaring is dat net over de grens in Belgie of een grote markt op het platteland de beste zijn om iets aardigs te kopen.
Overigens zijn mijn aanschaffen merendeels gefinancierd door de aanschaf van wat sloopgoud voor een (1 dus) euro :joy: en gaan de zakhorloges de markt op.