NA: 2x Omega - Speedmaster FOiS en een Planet Ocean

Nou, dat is me wel een weekje geweest: de aanschaf van maar liefst 2 Omega’s!
Het begon allemaal toen een goede vriend zijn Planet Ocean 8500 te koop wilde zetten.
Al heb ik zelf de meest recente Planet Ocean 8900, begon het toch een beetje te kriebelen…
Maar toen kwam ik met het mooie idee om deze dan voor mijn pa te kopen, zodat hij daar nog vele jaren van kan genieten.

Eenmaal weer getriggert door een mogelijke nieuwe aanschaf, kwam ik na een lange afwezigheid weer even op dit forum.
En daar zag ik ineens die mooie Speedmaster FOiS van @rschouten staan in een wel zeer goede staat.
Ik heb altijd al een Speedmaster gewild om deze dan ook mooi te kunnen dragen op Speedy Tuesday :smiley:
En daarbij is het gewoon een meer dressy klok voor wat speciale gelegenheden.

Na wat wikken en wegen heb ik toch de knoop doorgehakt en beide horloges een dag na elkaar gekocht.
De Speedmaster was eerst wel een beetje wennen, omdat ik nu al ruim 13 jaar met een dikke duiker rondloop.
Niet alleen optisch, maar zeker ook qua gewicht. Toch ging het wennen best snel, behalve het opwinden: want hij viel laatst stil :slight_smile:
Hij zit perfect op de pols en je voelt hem totaal niet. De originele band zit er nu nog aan en ook die is nagenoeg nieuw.

Zeker omdat dit mijn eerste occasion was, wilde ik graag zo veel mogelijk over dit horloge te weten komen.
Gelukkig heb ik ook de 2 eerdere eigenaren kunnen achterhalen en die hebben mij er alles over kunnen vertellen (nogmaals dank heren).
Het mooie is dat hij inderdaad in 2012 is gefabriceerd (vandaar ook het lage gegraveerde nummer van 5**), maar dat hij pas eind vorig jaar nieuw is gekocht door een forumlid.
Hij is dus amper gedragen en verkeerd daarom ook in zo’n uitmuntende staat: wat een mooie deal!

Voor het geven van de Planet Ocean nodig ik volgende week mijn ouders uit op visite.
Mijn pa draagt nu al een paar jaar de Tissot PRS-516 automaat, dus het formaat en gewicht is hij wel gewend.
Sterker nog: de Planet Ocean is volgens mij lichter, oogt wat kleiner en ik weet zeker dat hij ook comfortabeler draagt.
Ik kan gewoon niet wachten op zijn reactie :smiley:

Hierbij wat foto’s van de nieuwe aanschaf en mijn Omega collectie:

En de 3 die overblijven:

63 likes

Mooie aanwinst(en). Heel veel plezier ermee!

Mooi hoor! En veel plezier met geven :+1:

Een pracht Omega verzameling zo :heart_eyes: super gebaar dat je de PO je vader cadeau doet :+1:
Veel draagplezier gewenst met de FOIS !

Mooi collectie Omega’s zo! Enjoy!

Mooie omega’s en mooi kado. Veel voorpret gewenst en veel plezier van je NA!

Tof dat je dit voor je vader doet! :+1:t2:

Prachtig, veel draagplezier :+1:

Heel mooi! Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst.

Laat er wel een paar voor ons over, hebberd! :wink:

Schitterende Omega collectie.
Proficiat met je NA’s.
Veel draagplezier gewenst.

Mooi setje :ok_hand:en veel plezier met geven.

Prachtig.

Schitterend, goed gedaan, geniet ervan :+1:
En maak Pa straks ook HF-lid :smiley:

Indrukwekkend fraaie set :+1::+1:

Top die PO. Daar heb ik echt een zwak voot ;-).

:ok_hand:t4: kijk dit dan. 4 x :gift:

Proficiat, heerlijke aankopen!

Mooie collectie :wink:

Top, plezier met je FOIS!