Na 3 jaar service?

Hallo!

Ik weet dat er ongeveer vijf jaar staat voor een servicebeurt (hoor regelmatig zelfs 5 tot 10). Nu is mijn nieuwe klokje slechts drie jaar oud en loopt hij al minuten in de min per dag.
Het zou kunnen dat de klok vóór de aankoop al even in de showroom lag, maar dan nog.
Het uurwerk betreft een Sellita 220-1 uit een Oris van eind 2011.
Als ik de klok even in mijn handen houd en door het kijkglaasje de balans zie, zie ik ook dat hij aanzienlijk minder snel draait vergeleken mijn andere horloge. Geef ik hem een schud of tikje gaat hij weer even sneller.

Gewoon een beurtje geven?

Groetjes

Ja, als de amplitude afneemt, is het wel tijd voor een beurtje.

Gr Melvin

Zou wat mij betr. zelfs onder de garantie vallen!

Hendrik

Valt denk ik wel iets voor te zeggen ja…

hendrik Schreef:

Zou wat mij betr. zelfs onder de garantie vallen!

Hendrik

Het gaat i.i.g. niet vanzelf beter worden he.

grtz. Gerard

Hmmm,

Mailtje richting nieuwendaal gegaan :).
Hoor veel goeds over hen, maar eventjes afwachten wat ze zeggen.
Drie jaar is wel vrij snel vinden jullie dus ook?

Carpe tempus Schreef:

Het gaat i.i.g. niet vanzelf beter worden he.

grtz. Gerard

Was het maar zo’n feest.

JSZ Schreef:

Hmmm,

Mailtje richting nieuwendaal gegaan :).
Hoor veel goeds over hen, maar eventjes afwachten
wat ze zeggen.
Drie jaar is wel vrij snel vinden jullie dus ook?

Vind ik ook. En volgens de regeltjes hoort zo iets zeker wel langer dan 3 jaar zonder problemen z’n werk te doen. Maar tja, veel shops houden zich aan de 2 jaar garantie. Hoop dat ze niet te moeilijk doen.

Je mag van een Oris en aanverwante merken wel verwachten dat ze minimaal 5 jaar zonder gedoe mogen tikken vind ik.

Ik zou het wel even aankaarten.

Succes!

Groeten,

Noel.

n visser Schreef:

Je mag van een Oris en aanverwante merken wel
verwachten dat ze minimaal 5 jaar zonder gedoe
mogen tikken vind ik.

Ik zou het wel even aankaarten.

Succes!

Groeten,

Noel.

Ben t helemaal met je eens, maar als ze stug vasthouden aan de 2 jaar garantie dan kan t nig knap lastig worden.

marnix.moed Schreef:

n visser Schreef:


Je mag van een Oris en aanverwante merken wel
verwachten dat ze minimaal 5 jaar zonder gedoe
mogen tikken vind ik.

Ik zou het wel even aankaarten.

Succes!

Groeten,

Noel.

Ben t helemaal met je eens, maar als ze stug
vasthouden aan de 2 jaar garantie dan kan t nig
knap lastig worden.

Klopt!

Ze kunnen altijd teruggrijpen naar hoe het horloge gebruikt is, bijvoorbeeld stellen ze dat het horloge een tik gehad kan hebben door stoten of vallen bijvoorbeeld op vloerbedekking dan is er aan de buitenkant niets te zien.

En dan is het aan jou om hard te maken dat het niet zo is…

Dan is het garantieverhaal makkelijker bij bijvoorbeeld een Blu-Ray speler dan wordt niet gevraagd als ie stuk is; heeft u ermee langs de deurpost gestoten of in de gootsteen laten vallen misschien?

Dat is altijd de pech die je kunt hebben qua horloges dan is het aan de AD of zaak/fabrikant om het naar tevredenheid op te lossen, daar ben je dan wel van afhankelijk van die goodwill van de verkopende partij.

Hopen dat het goed komt!

Groeten,

Noel.

Ik heb ook een Oris duiker uit 2010 met het Sellita 220-1 uurwerk en precies hetzelfde punt. Roter draait ook veel minder soepel rond als mijn Hammi met ETA 7753. Full servicebeurt kost 200,- euro met polijsten. Normaal is 5 tot 7 jaar en kijk het nog even aan maar is het nodig dan maar eerder de beurt. Voor de rest prima horloge!

Het zou niet snugger zijn wanneer een “merk” z’n klanten
het bos in stuurt met de suggestie hij is vast op
het tapijt gevallen, toont u maar aan dat dit niet het geval is … doei.
ik neem aan dat zo’n klant namelijk nooit meer terug komt.
penny wise, pound foolish.

marnix.moed Schreef:

Vind ik ook. En volgens de regeltjes hoort zo iets
zeker wel langer dan 3 jaar zonder problemen z’n
werk te doen. Maar tja, veel shops houden zich aan
de 2 jaar garantie. Hoop dat ze niet te moeilijk
doen.

Hoop t ook niet, anders maar een service hoor. Maar het is een beetje jammer.

n visser Schreef:

Je mag van een Oris en aanverwante merken wel
verwachten dat ze minimaal 5 jaar zonder gedoe
mogen tikken vind ik.

Ik zou het wel even aankaarten.

Heb een horloge van ruim 10 jaar zonder service en perfect lopend zonder problemen inderdaad. Het is aangekaart, nu even wachten.

MotoSkooly Schreef:

Ik heb ook een Oris duiker uit 2010 met het
Sellita 220-1 uurwerk en precies hetzelfde punt.
Roter draait ook veel minder soepel rond als mijn
Hammi met ETA 7753. Full servicebeurt kost 200,-
euro met polijsten. Normaal is 5 tot 7 jaar en
kijk het nog even aan maar is het nodig dan maar
eerder de beurt. Voor de rest prima horloge!

Wat die soepelheid betreft; volgens mij windt de 220 beide kanten en de ETA chrono slechts één kant op.
Toch de rest vind ik erg jammer. Beter een oude Oris serie met ETA kopen? :).

Carpe tempus Schreef:

Het zou niet snugger zijn wanneer een “merk” z’n
klanten
het bos in stuurt met de suggestie hij is vast op
het tapijt gevallen, toont u maar aan dat dit niet
het geval is … doei.
ik neem aan dat zo’n klant namelijk nooit meer
terug komt.
penny wise, pound foolish.

[b]Denk ook niet dat dit vaak voorkomt.
Hoorde van een ander forumlid dat de wijzerplaat van zijn ruim 6 jaar oude small second vervangen werd omdat deze door de zon verkleurd was.
Als kers op de taart met compleet nieuwe bezel omdat de lumendot (op 12) anders niet meer mooi bij de verse wijzerplaat zou passen… Hoge verwachtingen bij de afhandeling van Oris nu dus! :).

Het stomme: als mijn klok nu geregistreerd was bij my-Oris zou de klok een jaar extra garantie hebben. Zo zou ik dus maar twee maanden te laat zijn. Maar het probleem was er natuurlijk al meer dan twee maanden terug…

Ik wacht af. En zoals ik al zei; anders maar een service hoor. Ik bedoel ik koop ook geen quartz. :)[/b]

Nope, geen service voor mij en mijn Oris.

Besloten geen service, te duur want wordt niet echt gedragen ook.
Jammerrrrr…

Dus MotoSkooly voor jou ook geen goed nieuws!

Groeten

Dit is begrijpelijk, maar toch ook wel jammer. Ik vergelijk het merk Oris een beetje met Hamilton, grotendeels zelfde prijscategorie en een sportieve look. Nu was hier laatst een ontzettend positief topic over de service van Hamilton (weliswaar viel deze binnen de garantie termijn meen ik), maar met service die alle verwachtingen te boven gaan kunnen dit soort merken zichzelf heel positief onderscheiden van andere (duurdere) Zwitserse merken.

Drie jaar oud en nu al zo achter lopen en er wordt niks mee gedaan?
Voor mij zou dat betekenen weg met dat ding en nooit meer dit merk.
Het is geen horloge van een paar tientjes.
Sorry maar zo denk ik erover…

Erik de Gast Schreef:

Dit is begrijpelijk, maar toch ook wel jammer. Ik
vergelijk het merk Oris een beetje met Hamilton,
grotendeels zelfde prijscategorie en een sportieve
look. Nu was hier laatst een ontzettend positief
topic over de service van Hamilton (weliswaar viel
deze binnen de garantie termijn meen ik), maar met
service die alle verwachtingen te boven gaan
kunnen dit soort merken zichzelf heel positief
onderscheiden van andere (duurdere) Zwitserse
merken.

Oris is weer v n ander bedrijf. Die kan ook heel ander beleid hebben. Maar ook tussen winkels v hetzelfde merk kan er verschil zijn.

Hoop dat t goed komt.

Voor mij een reden never nooit een Oris te kopen.
Met een klein beetje geld was hier veel goodwill te behalen.
Beetje erg dom!

hendrik

JSZ Schreef:

Nope, geen service voor mij en mijn Oris.

Besloten geen service, te duur want wordt niet
echt gedragen ook.
Jammerrrrr…

Dus MotoSkooly voor jou ook geen goed nieuws!

Groeten

Nou, ik ben gisteren op de motor naar Nieuwendaal gereden (het Oris servicepunt) en is mijn Diver op de Cronoscope beland. De rate was -070, de amplitude 277 en beat error 0. Wie kan mij zeggen of het horloge nu ruim 4 jaar een servicebeurt moet hebben? Kost overigens 200,- euro daar inclusief polijsten.

Overigens wel goede service daar, ik kocht ook maar een nieuwe rubber band voor hele nette prijs met gratis montage op maat. Leuk zaakje als je in het Zuiden bent en mooie Oris horloges wilt zien.

Ik liet mijn 2 jaar oude Oris Big Crown kletteren (gr€&verd&€) op een harde vloer. Het liep vervolgens ongeveer 4 minuten achter per etmaal. Ik heb dat gewoon eerlijk gemeld en het horloge is opgestuurd naar Oris en ik kreeg het terug met een aardig etui, zonder kosten en zelfs de verzendkosten kwamen voor rekening van Oris! (dat zijn de momenten waarop je weer weet waarom je bij een vakman in een winkel koopt en waarom ik alweer een Oris op het oog heb…)