Hetr begon ergens in 2016 volgens mij, met een gekregen Pontiac. Ik zocht wat info over dit horloge en kwam op dit forum terecht. Leuk ontvangen, aardige berichtjes gekregen, blijven hangen en vervolgens heb je meer horloges dan nodig. Tot overmaat van ramp via @vinwat aan het sleutelen geslagen, waardoor de hobby meer een manie is geworden;-)
Ik heb geen echte voorkeur voor een bepaald merk, het sleutelen aan zo veel mogelijk verschillende soorten uurwerken vind ik geweldig om te doen. Vooral de techniek vind ik heel fascinerend.
Ondanks dat ik “geen voorkeur” voor een bepaald merk heb, heb ik stiekem wel een kleine verzameling vintage Certina Argonauts aangelegd.
Afgelopen week kwam ik een Argonaut 220 tegen. Duitse aanbieder, leuk projectje, redelijk geprijsd en een automaat, want de 220 had ik al in een handwinder uitvoering.
Binnen een paar dagen op de mat, keurig verpakt, als extraatje een Baby-G in de doos, prettige deal en een leuk contact. Wat wil je nog meer. Voorlopig gaat ie in de projectenbak, want ik heb nog het eea aan werk liggen
Na deze prettige aankoop heb ik toch eens gekeken wat deze aanbieder nog meer te koop had staan. Heel wat, maar er sprongen er 2 voor mij uit, 2 Omega’s.
Nu heb ik in de tijd al aardig wat horloges (onder handen) gehad, van allerlei merken en soorten uurwerken, maar nog nooit een Omega. Een tijd geleden wel eens een Omega voor een vriend geserviced, maar nooit een zelf in bezit gehad.
De reden daarvoor? Ik heb weinig tot geen kennis van het merk, referentienummers zeggen mij helemaal niets, de prijs ligt vaak beduidend hoger dan die van andere (ook hele leuke) merken en de markt mbt vintage Omega’s is een mijnenveld. Dat heeft mij altijd weerhouden om actief op zoek te gaan naar een leuke Omega.
Maar nu is het er toch van gekomen. Op de foto’s zagen ze er goed uit, ik kon een prima combideal sluiten en met de recente positieve deal in het achterhoofd, durfde ik deze wel aan.
Tatatataaaa, hierbij mijn eerste 2 Omega’s:
Allereerst de Omega Seamaster Cosmic.
Automatisch uurwerk (nog niet open gehad, dus geen idee welke), een unishell kast (openen van de kast gaat via het glas), nette wijzerplaat en originele kroon.
Ik zie geen logo in het glas, dus mogelijk al een keer vervangen. Op de timegrapher een amplitude van 225 en loopt 45 s/d in de min, dus van een service zal ie zeker opknappen.
En de Omega Seamaster Electronic f300 hz
Met een blauwe wijzerplaat, origineel glas en kroon en is voorzien van een keurig lopend ESA 9162 stemvorkuurwerk. Wat een genot om dit uurwerk te horen zoemen.
Twee prachtige horloges, die wat TLC nodig hebben. Mijn weekeind kan niet meer kapot.
Vergeet ik nog bijna te vermelden, dat de verkoper ook nu weer een presentje erbij had gestopt. Een prima lopende vintage Yema.