The postman always rings twice, zo gaat het in een befaamde film. Vandaag dus ook hier. Een pakketje uit Japan, waar ik al op aan het wachten was. Daar had ik namelijk voor erg goede prijzen een viertal horloges op de kop getikt, waarvan 2 er samen in een bulkverkoop zaten. In totaal zijn het 3 Lord Marvin 5740-8000 en een Lord Matic 5606-7260. Een van de Lord Marvins is defect, hoewel het uurwerk het wel doet. Ik weet nog niet wat ik met dat horloge ga doen, maar voorlopig houd ik het nog even.
Allereerst een overzichtsfoto:
Als eerste zal ik de Lord Marvin 36000 met ongenummerde uurmarkeringen en sunburst dail uit 1976. Het uurwerk is werkelijk in prachtig uiterlijke staat. Natuurlijk zijn er in ruim 40 jaar gebruik wel wat sporen te zien, maar dat is zeker niet slecht te noemen. Was echt een koopje, zeker als je soms ziet voor welke prijzen ze weggaan…
Draagt groter om mijn pols als verwacht, en ben er ook erg blij mee. Vooral omdat ik nogal stevige polsen heb (21cm)…
Dan komt de volgende Lord Marvel 36000, nu met Arabische cijfers en linnen dail uit 1975. Hiervan heeft de kast een paar plekjes rond het glas, en heeft verder ook wat meer gebruikssporen, maar de kast in nog ongepolijst, en als je het horloge om je pols hebt, moet je toch goed kijken. Misschien dat ik het laat herstellen, maar dat bekijk ik me nog een keer. De dial ziet er nog fantastisch uit voor deze leeftijd.
En dan hebben we nog een Lord Matic 5606-7260 met een mooie grijs/blauwe starburst dail uit 1972. Op het glaasje na ziet het horloge er echt geweldig uit, en dat terwijl het als defect verkocht was. Maar alles doet het, liep meteen zodra ik het horloge oppakte. Datumverstelling doet het prachtig.
Nu alleen nog wat nieuwe bandjes kopen voor de laatste twee, een NATO op een Lord Marvin kan natuurlijk, maar ik vond het beter als zonder iets te fotograferen. En ik wil de Lord Matic ook op een wat mooier bandje zetten. Dan blijft er wat te wensen over…
Update:
De 3e Lord Marvin, die defect zou zijn, doet het ook weer. Ik wilde een foto maken van het uurwerk, en al meteen zag ik wat er aan de hand was. Het palletje, dat de veer moet tegenhouden, zat gewoon los! Een schroevendraaiertje gepakt, vastdraaien en het was gefixt! Leuke meevaller!
Dus bij deze ook nog de voorstelling van mijn 3e Lord Marvin 5740-8000, deze is uit 1970: