NA : 4 chrono's die ik niet kon laten liggen

Na een tijdje afwezig op het forum vond ik het tijd om de gisteren toegekomen nieuwkomers voor te stellen.

de 1) maurice Lacroix chrono automaat ( deze heb ik nog maar weinig gezien, maar valt wel in de smaak)
2) omega speedmaster automatic sumach kart (mooie klok, maar valt wat klein uit voor mij)
3) telstar chrono (vlekjes op de plaat, valjoux binnenwerk, verchroomde kast)
4) breiling colt chrono automatic ( mooie klok, met witte plaat)

Ik keek vooral uit naar de omega, de breitling heb ik er bij genomen omdat ik nog geen breitling had.
Boven alle verwachtingen heb ik vooral een klik met de breitling en veel minder met de omega (waarschijnlijk omdat
ik de pro al heb, en deze veel beter staat bij mijn nogal forse polsen)

Wat vinden jullie van dit viertal??

excuus voor de mindere kwaliteit van de foto’s, en ja, ze staan zelfs nog niet juist

8 likes

Leuke verzameling zo. Vooral die Omega valt mij positief op :thumbsup:

Ik vind de Omega en de Telstar er leuk uitspringen!

Fijne collectie chrono’s! Vind vooral de Omega en Breitling interessant. Heb geen ervaring met Breitling (behalve het passen van een aantal :wink:), maar vraag mij af of het normaal is dat de riders niet precies op de inkepingen van de bezel zitten. Heb dat wel vaker gezien maar meestal zitten ze er perfect op toch? Niet als kritiek bedoeld hoor, gewoon nieuwsgierigheid.

Mijn beste,

Een fraai kwartet!!
Geniet er met volle teugen van.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Heb ff verder gegoogled en volgens mij heeft het te maken met de bezel die langs de kast draait :joy:. Beschouw de vraag als niet gesteld :grin:.

Nice catch! Vooral de Omega en Telstar vind ik erg leuk!

1 like

4 schitterende aanwinsten. Wat is de connectie met het kart logo van de omega?

Ik denk dat deze uiteindelijk niks met shumacher te maken heeft, maar wel met de amerikaanse f1 de indy cart.
Dit model is trouwens ooit voorgesteld door Michael Andretti & Thomas Stafford in 1997 in New York, de één cart en f1 piloot, de ander astronaut.

Een fraaie collectie !!!

1 like

Mooie aanwinsten, waarbij voor mij vooral de Omega er uit springt

1 like

Laat ik nu ook de Omega Speedmaster racing het mooiste vinden.
En het logo is inderdaad een link naar de amerikaanse autosport, de blauwe uitvoering is ook uitgebracht zonder dat logo.

1 like

Proficiat! De Telstar spreekt me het meest aan.

1 like

Tof, vooral die Omega! Heb nog een extra link gevonden (letterlijk en figuurlijk): het is ook een Paul Newman horloge. Soort van :slight_smile:

2 likes

De kleur en looks van de Omega zijn geweldig. Zou helemaal mooi zijn wanneer er een automotive link was die me wel aanspreekt, de le mans 24hr of zo, mille miglia.
De Telstar vind ik een mooie outsider! Wellicht andere band proberen?
Al met al: well done!

1 like

De Omega en Telstar spreken mij het meest aan. De andere twee: mooie merken, maar qua design niet mijn ding.

1 like