NA: 4X + horlogebox

Je kent het wel. Je bent volledig content met je horloges, maar toch… er is altijd wel een upgrade mogelijk. Je raakt verleid door een foto hier op het forum of je spot online of in het echt een horloge waar je van denkt; dat zou nog eens best om de pols staan en lang niet gek als toevoeging voor de verzameling.

Het plan om het aantal horloges terug te brengen en te upgraden bestaat. Maar ja… wat gaat er dan uit? Dan maar het plan, eentje er in, eentje er uit! (spoileralert, dat is niet gelukt).

De zoektocht:
Ik ben een grote fan van Japanse horloges. De soort van bescheidenheid, onder de rader, niet protserig, maar toch hoge afwerking, doen het goed bij mij. De Grand Seiko SBGA373 droeg ik in de praktijk te weinig omdat ik deze net wat te hoog op de pols vond liggen. En voor een horloge in die prijscategorie moet nagenoeg alles kloppen. Die mag dus vervangen worden!
Prachtig horloge. Ik hou van de gefacetteerde kast, zaratsu polishing, champange plaat en de fonkelende indices en wijzers. Het zentuintje met ruitenwisser vond ik ook een prettige toevoeging.

Al gauw kijk je bij GS, bijna allemaal te dik… de quartz zijn wel stukken platter. Opzoek naar GS quarts. Ook weer even kijken of The Citizen niet iets nieuws heeft (nope… wel qua plaat niet qua kast, en wil niet twee dezelfde kasten in de verzameling). Bij het zoeken naar GS quartz kom je vintage GS tegen. Zoals gezegt kan ik de gefacetteerde kasten wel waarderen, en dat doet GS bijzonder goed, ook de vintage modellen… Hmmm en Citizen dan? Chronomasters zijn er pas sinds 1995. Maar daarvoor, tuurlijk! Citizen is en was destijds ook één van de voorlopers in hoog afgewerkte prestige quartz horloges. De Exceed lijn! (bestaat nog steeds als JDM).

Die oude Citizens lijken dan ook weer veel op hun Seiko’s tijdgenoten van de Dolce lijn.

Focus! Roog!
Je bent opzoek naar een upgrade/vervanger voor je SBGA373! Een mooie identieke quartz met double logo om balans te houden. Dat moet het worden. Een heuze SBGV005!

Dus nu goed zoeken!

Gevonden!
Een prachtige HAQ, thermocompensated, 10 seconde per jaar afwijking. Een kast met facetten die je tegemoet schitteren. Een wijzerplaat van het hoogste niveau:
The moment a breeze blows the snow of mount Tsukuba in to a frozen cloud on a spring morning when it catches the early morning sunlicht!

Een Citizen Exceed met het 2730 uurwerk uit de begin jaren 80! Japanse markplaats! Kopen Kopen Kopen!

Verder zoeken!
Living la Dolce Vita!
Prachtige kast! Hele bijzondere wijzerplaat. Een soort linnen patroon met een zijdenglans in het goud. Paar keer overboden op de Japanse veilingsite, maar gelukkig dit specifieke model via Ebay. Kopen Kopen Kopen!

Hey! Seiko Dolce NOS! Tja… Helemaal goudkleurig, dat had ik nog niet. Ben nu toch lekker in een shopping spree! Kopen Kopen Kopen!

Ah… Magi van SoloJapan heeft goed nieuws. Een mooie SBGV005 in de aanbieding. Die zocht ik! Kopen Kopen Kopen!

Nu nog even een waardige plek voor dit moois aanschaffen en een fijne horlogebox gekocht.

Meer plaatjes voor de sfeer!

68 likes

Uhu
Uhu
Uhu
Uhu

Verdraaid lekker spul heb je gescoord man. Hulde!

1 like

4 likes

Goed bezig :+1:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een mooi kwartet aan horlogerie!!

Ik wens je er een ruimhartige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuk verhaal, mooie horloges! Nou weer even rust met dat kopen, kopen, kopen…?

1 like

Zeker wat rust wat kopen betreft!
Nu verkopen, verkopen, verkopen!

Ik wil de verzameling echt terug brengen naar 12.
Het zijn er nu 16, waaronder de SBGA373 die te koop .

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik alle 3 de vintage modellen ga behouden. Was het oorspronkelijk niet van plan. Dacht ik bekijk wel welke ik daadwerkeljjk mooi vind. Maar het zijn alle 3 pareltjes :star_struck::sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!

1 like

Mooi mooi mooi mooi :smile:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige collectie! :ok_hand:t3:

1 like

Mooie aanwinsten :ok_hand:

1 like

Mooie horloges. Veel plezier ermee.

1 like

Als je je collectie wil uitdunnen en vervolgens thuiskomt met vier nieuwe horloges weet je dat er maar één plek is waar je begrepen wordt… daarom zeg ik: goed gedaan, erg mooie stukken, gefeliciteerd! :grin:

2 likes

4maal gefeliciteerd met deze uitzonderlijke collectie tijd sieraden.
Ik wens je er veel draagplezier mee!!

1 like

Wat een prachtige dolce zeg, en de GS set stelt ook zeker niet teleur.

1 like

Wat een heerlijke NA’s! Van harte!

1 like

Wow! Gefeliciteerd!

Die Seiko dolce is wel heel gaaf!

1 like

hip hip hip hip hoera;
dat telt lekker op,
draag ze met plezier

1 like

Viermaal Gefeliciteerd! Keuze genoeg :slight_smile:

Mag ik vragen naar waar je de box gekocht hebt? Ziet er mooi uit!

1 like

Lekker hoor! Veel plezier ermee!

1 like