NA: 5x een icoon (en 5x Quartz?!?)

Hallo allemaal,

Ik hoor u denken: A true horological icon and a Quartz? Gaat dat samen? Een iconisch horloge voor 10 ekkermannen? What?! Ja het kan en het antwoord is Casio F91w. Voor vele herkenbaar en al meerdere decennia ongewijzigd in productie. Hoe ben ik bij dit horloge gekomen? Een vriend van mij is sinds kort vader geworden en ik dacht laat ik die kleine maar meteen zijn eerste horloge geven. De Casio F91w leek mij daarvoor een zeer geschikt horloge met toch wel enige horologische relevantie en iconische status. Dacht koop ik er meteen 6, heb ik er zelf ook 5 :sweat_smile:.
Een voor het sporten en de rest om ooit een keer weg te geven. :sunglasses::+1:

MvG Ralph

13 likes

Haha mooie NA.
een echte icoon die volgens mij iedereen wel heeft gehad.

Enjoy

2 likes

Jij komt zeker vaak bij de AH? Onderbewust helemaal gedrild om meer producten af te nemen dan je nodig hebt, zelfs als er geen oranje bordjes of hamstertjes bij staan :hamster:

5 likes

Ahum, als terroristenhorloge ja. :wink:

Applausje voor jezelf! :clap:

1 like

Van een tientje. Handjes op elkaar. :clap:t2:

3 likes

Het gaat om het gebaar…

Inderdaad.
Bij mij hoeven ze ook niet aan te komen met cadeautjes van minder dan 100 euro.

2 likes

Ik vind het oprecht een leuk gebaar. Ik ben ook zeker van plan om deze aan mijn zoons te geven als ze aan klokkijken toe zijn.

Ik heb voor mezelf een Casio w800h in bestelling omdat de F91w mij te klein lijkt. Gewoon om eens te zien hoe dat bevalt.

2 likes

Maar…
De ziel. Ze hebben geen ziel ! Toch ?

Die ziel kun je ook niet verwachte voor 10 euro haha. Maar een icoon is het wel :sunglasses::+1:

Maar je doelt op dat ik vind dat Quartz geen ziel heeft. Klopt vind ik ook. Sterker nog er zijn slechts 3 Quartz horloges die ik kan waarderen: Seiko MM300 Tuna, Breitling Aerospace en Rolex Oysterquartz. De rest van de Quartz horloges vind ik troep. Ik ben allergisch voor het tikken van de wijzer (1Hz). Ik krijg er een naar gevoel van. Ik zie hem liever zweven. Real watches don’t tick they glide :yum:.
De uitzondering op de regel zijn digitale casio horloges. Die zijn grappig en digitaal dus is Quartz accepté.

Bij deze bied ik mij als eerste aan voor ‘het grote gratis topic’ :grinning:!

Weggeven in mijn eigen real life non-forum non-digitale wereld kringen :wink:

2 likes

Stuur maar een op Ralph

10 euro? Snel naar amazon. Daar zijn ze ruim 10% goedkoper! Neen, ik heb (helaas) geen amazon aandelen(voordat ik opeens een influencer ben).

Je hebt je ècht verdiept in de materie.
Da’s mooi ! :+1:t2:

HAMSTEREN!!! :hamster: :hamster: :hamster: :hamster:

Bij ons noemen we het kinderachtig om iemands mening slappe zever te noemen.

1 like

Tijd voor een interessante discussie. Laten we hier verder debatteren :sunglasses::+1:

1 like