NA: 70’s Omega Genève ref. 136041

Ongeveer een jaar na het aanschaffen van een Omega Seamaster 30 uit 1964 (zie onderstaand topic) kriebelde het opnieuw om een vintage Omega in huis te halen.

Ditmaal was ik op zoek naar een exemplaar met iets minder patina, gezien de seamaster toch redelijk veel karakter vertoont :slight_smile:. Mijn oog viel op een mooie Genève met ref.136041, met onder de kap het oerdegelijke cal. 613. Deze werd verkocht door een verzamelaar in Hasselt. Loopt haast perfect en oogt zeer mooi, dus lang getwijfeld heb ik niet! Een beige of zwarte lederen band lijkt me een goed alternatief voor de stalen band waarop ik hem kocht. Andere suggesties voor banden zijn steeds welkom!

Bij deze nog enkele plaatjes:

Tot slot nog een foto van het binnenwerkje, gemaakt door de verkoper:

22 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze mooie aanwinst!!
Van deze schitterende Omega Geneve, zal je nog lang genieten!!
En wat die horlogeband betreft, ik vind deze stalen versie hem bijzonder goed staan.
Het vormt een mooi geheel.
Derhalve wens ik je er dan ook een fantastische tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi ding! Welkom bij de Genève club. Mooi op staal maar ik zou me niet kunnen inhouden om er een mooie lederen band op te leggen. Zit ik alleen te kijken, kan je gemakkelijk aan de spring bars?

1 like

Onderaan de band zijn de pushpins vrij toegankelijk, komt helemaal goed :slight_smile: Erg bedankt!

1 like

Lekkere aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd, een hele mooie Omega! Een zwart leren band zou hem zeker niet misstaan, maar de stalen band die er nu op zit, is ook niet gek! Veel plezier er mee gewenst.

1 like

Prachtig horloge. Hoe meer ik dit soort vintage horloges voorbij zie komen, hoe meer het bij mij zelf ook gaat kriebelen om daar eens wat serieuzer naar te kijken

1 like