NA ‘73 Omega Seamaster

Hallo allemaal,

Sinds vorige week deze Omega Seamaster in bezit. Overgenomen van @Magni80 na een post in het ‘outgoing’ topic. Het aankooproces en de overdracht verliepen zeer prettig maar dat staat al in het ‘ervaringen met’ topic.

Sinds ik op het forum zit heb ik het fenomeen vintage wel ontdekt en ben ik me er erg voor gaan interesseren. Nu dus mijn eerste aankoop.

Wel spannend, benieuwd hoe ik het uiteindelijk ga vinden.

Even over mijn aanwinst. Betreft een Seamaster uit ‘73 die ik als complete set heb gekocht met de originele leren band er bij. Mijn bevindingen tot nu toe:

-verfijnd ontwerp, sportieve dresser
-mooie sunburst wijzerplaat en hoge indices
-formaat zelfs met 39mm echt even wennen
-in goede staat, uurwerk ook keurig
-het ademt nostalgie…
-wanneer ga ik zoiets eigenlijk dragen…?

Daarom wel even benieuwd naar jullie mening ten aanzien van de band. De originele leren ga ik niet dragen ivm behoud full set en dat ie iets te iel is. Wat vinden jullie mooi, de afgebeelde stalen band en nato’s of hoort hier echt een (nog aan te schaffen) leren bandje op?

Dit weekend gaat ie trouwens even mee op een tripje naar Denemarken waar hij dienst moet doen tijdens een gala. Wel even op de originele band. Daar volgt misschien nog wel een fotootje van dit weekend…

Bedankt voor het kijken en reageren!

WJ

11 likes

Mijn beste,

Een voortreffelijke aanwinst!!
Goed gedaan!!
Leuk ook die verscheidenheid aan horlogebanden!!
Veel draag-plezier.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Proficiat met jouw aanwinst, veel draagplezier

1 like

Heel erg mooi. Gefeliciteerd met deze aanwinst.
Mooie is dat ik twee weken geleden zijn neefje heb mogen verwelkomen.

2 likes

Mooi hoor, op staal vind ik ‘m het beste.
Een nieuwe zwarte leren band met vintage stiksel lijkt mij ook gaaf staan :ok_hand:

Ik vond staal ook het mooiste. Daarom had ik hem er ook op gezet :slight_smile:

Ook mooi! Welk referentienummer heeft deze? Ook gezien, mooi met die oranje secondewijzer. Of is dit gewoon een jonger model?

1 like

Dank, ja da’s ook een idee. Ga ik eens over nadenken.

1 like

Deze heeft ref nummer. 166.0089.
Ergens tussen 1971 & 1974 als ik me niet vergis.

Ah, de mijne is een 166.087 (vergeten in de start van de topic hierboven) en uit ‘73. Zijn dus tijdgenoten van elkaar en gewoon (iets) verschillende modellen. Echt een neefje :+1:t2:

Zoals aangekondigd nog een ‘actiefoto’ tijdens het gala (alhoewel een horloge not done is tijdens een gala…:stuck_out_tongue_winking_eye:).

O ja, en nog een van het uurwerk, was ik nog vergeten, mooi met dat uitgespaarde omega-logo.

2 likes