NA: 80's goodness uit de ruimte - Seiko Rotocall SMGG19

Ik had me nog zo voorgenomen om voorlopig even geen geld meer uit te geven aan deze hobby, maar ik zag zo’n prachtige advertentie van @KLaros in het blauwe gedeelte staan dat ik mijn goede voornemen maar even opzij heb gezet. Want een horloge met ruimtevaart historie, wie wil dat nou niet?

En nee, ik ben niet voor een Omega Speedmaster gegaan, maar een digitale Seiko! De Rotocall reissue van afgelopen jaar, referentie SMGG19!:man_astronaut:

Ik had dit model al een lange tijd op mijn wishlist staan maar op een of andere manier ben ik toch nooit overgegaan op aankoop. Tot nu dus, en daar heb ik zeker geen spijt van!

Nu ik het horloge twee dagen heb gedragen begrijp ik wel waarom de crewleden van de NASA spaceshuttle missie ‘‘STS-5’’ een Rotocall droegen, want de bezel gebruiken om functies te wisselen is simpelweg geniaal.

Buiten de ruimtevaart verhalen om is het ook gewoon een heel leuk horloge om te dragen. Hij is comfortabel, functioneel, en met leuke kleuren die er echt uit knallen. Oh, en hij heeft ook nog eens drilled lugs, dus een nieuwe outfit installeren is zo geregeld.

En dan nog even wat specs voor de liefhebbers;

Diameter: 37mm
Lug to lug: 43,5mm
Dikte: 10,7mm
Lug width: 20mm
Uurwerk: Seiko Quartz kaliber A824
Waterdichtheid: 100m

Nogmaals dank aan @KLaros voor het fijne handelen en de snelle verzending. Super blij met deze aanwinst!

Fijne avond allemaal🙋🏻‍♂️

35 likes

Proficiat en heel veel draagplezier :+1:t2:
Leuk horloge met 80’s vibe :ok_hand:t2:

Vet ding! Van die foto’s wordt ik wel heel hebberig :thinking:

Heel tof, veel plezier ermee :+1::smiley:

ziet er goed en degelijk uit,
draag hem met plezier

Coole NA en top foto’s. Veel draagplezier.

Cool! Gefeliciteerd. Ik blijf deze heel erg leuk vinden.

Gefeliciteerd met je toffe Seiko :+1:t2:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooie foto’s heb je geschoten, complimenten! Geniet van je Rotocall! :+1:

Nice retro !

Nou wil ik er ook eentje :nerd_face:

Gefeliciteerd! Heel erg leuk. Toevallig vanmiddag nog even gepast bij onze lokale juwelier. Inderdaad, eerste indruk: leuk, en erg prettig op de pols.

Ik heb me (nog) kunnen beheersen, maar deze fotos, eh, leveren toch weer heberigheid op. :grin:

Erg cool horloge! Gefeliciteerd! :partying_face: :rocket:

Hele leuke Seiko. Veel plezier ermee.

Leuke aanwinst! De fijne foto’s maken het ding wel extra aantrekkelijk hoor :+1: