NA A. Lange & Söhne: kleine Lange aber mit glitter

Zoals sommigen al in het Lange only hebben gelezen zou afgelopen zaterdag onze nieuwste aanwinst arriveren. We hebben het horloge al een paar weken geleden gekocht, maar gezien het een boutique only model betreft konden we het pas zaterdag ophalen in de Duitse hoofdstad.

Maar eerst wat voorgeschiedenis. De afgelopen jaren hebben we diverse horloges verzameld en weer ingeruild tegen iets anders. Ik merk wel dat smaak blijft veranderen en hoe populairder iets wordt, hoe eerder ik naar andere dingen kijken. Naar Lange kijk ik al best lang, maar tot vorig jaar nooit de knoop doorgehakt.

Toen we uiteindelijk de Lange 1 hadden, dan besef je pas echt hoe geweldig het merk is . Uiteindelijk duurde het dan niet lang voordat er een tweede aan de collectie werd toegevoegd. De Lange Saxonia Thin met gold flux wijzerplaat.

Maar eigenlijk waren beide horloges niet hoor ons de ultieme grails van Lange. Vanaf de start was dit al een Zeitwerk of Little Lange 1 met gold flux wijzerplaat. Aangezien de Zeitwerk niet de vragen is op mijn vriend z’n pols, hebben twee jaar geleden al gevraagd bij onze vaste AD of ze de Little Lange konden bestellen. Dit was het geval…

Fast forward, met alle veranderingen die Lange en de ADs hebben doorgemaakt leek het erop dat de kleine Lange niet meer geleverd kon worden. Maar nu hadden we geluk dat we ondertussen wat aankoophistorie (zij het klein) hadden opgebouwd bij de onlangs geopende boutique in Berlijn.

Aangezien ik vanwege familie en zakenrelaties regelmatig daar te vinden ben, zou dit een prima optie voor ons zijn. In augustus vorig jaar hebben we daarom geïnformeerd of het horloge te bestellen was, maar de wachtlijsten waren voorlopig gesloten. Want van elke 10 wijzerplaten die ze maken, gaan er zes stuk. Het was complex dus we moesten geduld hebben.

Tijdens onze trip in december kregen we echter het goede nieuws dat het horloge te bestellen was. Als we 30% zouden aanbetalen dan zou het horloge in de eerste helft van het jaar geleverd worden. Bij 100% aanbetalen zou de prijs vast staan en prijsverhogingen niet worden meegenomen.

Nu hebben we het niet slecht maar ik vond het toch teveel, als je nu met 30% aanbetalen de prijs kon vast zetten prima… Ik vond het in beide gevallen toch maar een beetje Meh. Uiteindelijk dus niets besteld.

Maar het bleef knagen… en eind februari hadden we beide toch spijt. Dus met mijn sales Guy contact opgenomen of we toch niet volledig konden aanbetalen. Dat kon natuurlijk en… toeval wilde dat een andere klant (uit China) zijn horloge niet kwam ophalen. Dus ineens was er eentje beschikbaar. :joy:

Zoals je kunt zien een rare voorgeschiedenis wat toch wel de tendens in de horlogemarkt beschrijft. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen, ook nog net voor de fikse prijsverhoging! Ik denk niet dat we hem zouden hebben gekocht voor de nieuwe prijs.

Afgelopen zaterdag tijdens onze trip het horloge opgehaald en onwijs goed ontvangen. Meteen wat vrienden meegenomen om ze ook de laten indoctrineren met het Lange virus.

177 likes

Heel nice :star::star2::dizzy:

Veel draag plezier!

1 like

Dankjewel! :grinning:

1 like

Heel gaaf! Veel draagplezier toegewenst!

1 like

Jezus wat mooi :heart_eyes: geniet ervan!

1 like

Topper! Veel plezier ermee

1 like

Wauw wat een ongekend mooi horloge. In Glashütte weten ze wel wat kunst is!

1 like

Fantastische NA, gefeliciteerd. Lang(e) maar goed verhaal :+1:t2:. Jaloersmakend mooie ALS. Geniet ervan

1 like

In een woord indrukwekkend. Gefeliciteerd met deze mooie aankoop. :+1:

1 like

Gaaf hoor mannen. Geniet ervan en draag hem in blakende gezondheid.

1 like

Grootse aanwinst! Dat levert ongetwijfeld groots genieten op! Veel plezier met deze schoonheid om de pols.

1 like

Mooi zeg! Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd. Prachtig.

1 like

Heerlijk :heart_eyes_cat:

1 like

Prachtig horloge en van harte gefeliciteerd. Ik ben erg benieuwd naar meer foto’s van het horloge, van alle kanten. Het lijkt me lastig om de wijzerplaat goed op foto’s vast te leggen.

Leuke woordgrap.

1 like

Heel gaaf :ok_hand:

Gefeliciteerd :clinking_glasses:

1 like

Potver kerel(s).

Gefeliciteerd. :ok_hand:

1 like

Heel tof J! Past ook mooi bij dat pak! Neem je hem de 20e mee?

1 like

Gefeliciteerd met deze lang :face_with_monocle: verwachte NA!

2 likes

Erg mooi! Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like