Zoals elders gemeld was ik op zoek naar een passende rubberband voor de SD.
Everest overwogen, maar 1. Prijzig en 2. Mogelijk niet goed passend op de SD (dank @vedette).
Na een tip van @Chopin een (blauwe) band van ABP besteld. Iets betaalbaarder, zomerkorting, zeker in vergelijking met de Everest een prima deal.
Ze zijn gemaakt voor een vouwsluiting; je kan gebruik maken van je eigen sluiting of er 1 bij hen meebestellen. Ik koos er (helaas) voor mijn eigen sluiting erop te zetten.
Na een weekje geduld was gisteren de band binnen.
Lijkt kwalitatief top, erg soepel rubber en hij past keurig/sluit netjes aan op mijn SD.
Vervolgens de sluiting overgezet, hierbij heb je de laatste schakel nodig om het korte eind te kunnen montereren. Hier zit (voor mij) een probleem… De sluiting zit daarmee niet goed gecentreerd, waardoor de fliplock uitsteekt (en daarmee meer kans op beschadiging). De sluiting van ABP zelf zet je vast zonder de laatste schakel en valt dus wrs beter… Stom, niet gerealiseerd.
Een andere optie was een kortere versie bestellen, maar die is mogelijk te kort.
Dus meteen maar een losse sluiting bij ze besteld (nog met de zomerkorting, alhoewel die actie eigenlijk voorbij was, maar wel weer de 15 euro verzendkosten … Live and learn).
Dus weer een weekje wachten voordat ik m alsnog kan monteren.
Wat plaatjes, maar de uiteindelijke ervaring en meer foto’s met de andere sluiting volgt dus nog.
Tot later!