NA, adem in, adem uit...

Niet verwacht, niet gezocht en toch gekomen. ( fotos en specs onderaan het verhaal ) Dit horloge verhaal begint eigenlijk bij de zoektocht naar minder. Minder beeldscherm tijd om precies te zijn. Ik begon me steeds meer te irriteren aan het feit om constant "aan" te moeten staan. Of je wil ff wat opzoeken, maar dan ff snel dit en ff snel dat en dan opeens ben je 2 uur verder en heb je nog niet gedaan wat je eigenlijk wilde doen ( afleiding ). Afijn... simkaart uit de iPhone en dat ding opgeborgen. En een simpele dumb/feature phone gekocht voor een paar tientjes om te zien of ik zonder smartphone kan. ( de oplettende kijker hadm al eens gezien ) En ja…inmiddels 4 weken zonder, en het bevalt best goed. En met workarrounds kun je goed zonder leven.

Maar op de zoektocht naar een wat betere telefoon straks ( kwalitatief beter ) kwam ik op een Poolse site uit, Mudita. Mudita is een Pools bedrijf wat als doel heeft je leven wat kwalitatiever te maken, simplistischer dmv van apparaten die niet teveel afleiden en die je een rustiger gevoel geven. De telefoon die ik zocht wordt al ff niet meer geleverd, want er komt een nieuw model. Ik bladerde door hun website en zag ik ook dat ze horloges verkopen. De Mudita Moment. deze is in samenwerking met het Poolse Błonie ( een horloge merk/fabrikant sinds 1950 )
Dit horloge oogt heel rustig en dat beviel me wel.
IMG_0044

De lumeloze dial heeft 15 bolletjes in het centrum, tussen elk bolletje zit 4 seconden, dit is voor de adem oefening.
Het uurwerk wordt aangedreven door een Miyota 9015 ( hack/handwind )
50 m WR
Push/Pul pin
Domed AR coated Safierglas.
316L staal
38mm
L2L 43mm
20mm lug breedte
10,8 mm dik
Leuk detail op de rotor: :grimacing:

Bandje is van kurk, draagt niet verkeerd.

Een leuk horloge voor in het weekend🙏🏼

47 likes

Maar waarom de tekst bij het eerste alinea zo raar is? :man_shrugging:t3:

Erg leuk ding, erg goede oefening:

2 likes

Ja, vond ik ook al apart…
Maar gefeli en veel rust toegewenst!

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd, veel plezier ermee!

1 like

Dit horloge geeft je kalmte :wink:
Gefeliciteerd met je bijzondere NA

1 like

Straalt rust uit :man_in_lotus_position: :face_with_peeking_eye:
Leuk ding, grappig concept en ja: kurk draagt lekker. Wel even licht met weinig plantaardige olie inwrijven. En dat per jaar twee keer doen :+1:

2 likes

Dank je wel! :pray:t3:

Dank je voor deze nuttige tip! :hugs::+1:t3:

3 likes

Mooie aanwinst, veel draagplezier hiervan!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier en rust toegewenst. Hopelijk zien we hem vaak bij de vroege vogels club.

1 like

Hoogstens in het weekend, die andere blijf je meer zien…:grimacing:

1 like

Ben ook wel benieuwd welke telefoon je nu gebruikt en welke work arounds je bedacht hebt.

2 likes

Super chill horloge. Gefeliciteerd met je NA! Variatie opde Vertex. Veel rust, ontspanning en totaal gebrek aan afleiding gewenst.

1 like

Inderdaad een heel rustgevend uiterlijk. Gefeliciteerd

1 like

Op zoek naar een telefoon en dan een horloge vinden: dat overkomt alleen ons horlogeverslaafden. Maar apart, leuk horloge. Gefeliciteerd.

1 like

Mooi van eenvoud, geniet er in alle rust van.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Het ontwerp is iets te rustig naar mijn smaak, maar ik ben dan ook een onvervalste druktemaker. Veel plezier ervan.

Sent from my iPhone :grin:

1 like

Voor voorlopig gebruik ik deze:

Als voorbeeld de workarounds:
De mail kan ik op mijn werk of thuis bekijken.
I.p.v. Rabo app de Rabofoon
Navigatie met een Ouderwetse navigatie.

2 likes