Best een mooi ding toch? De andere zakhorloges die ik heb zijn stukken ouder en en toen zagen de horloges er heel anders uit. Mooie aanvulling dus.
Heeft iemand enig idee hoe oud deze is? Ik gok zelf op max. 40-50 jaar oud, maar misschien wel veel jonger (doet Bauhaus-achtig aan)? Aerowatch maakt en verkoopt nog steeds zakhorloges. Klopt mijn aanname trouwens dat Aero en Aerowatch uit dezelfde stal komen?
Goed hoor!!
Altijd leuk om een zak-horloge in de collectie te hebben!!
En dat dit zak-horloge ook daadwerkelijk recent is gedragen,
geeft het extra allure!!
Incabloc staat op de wijzerplaat. Dat systeem werd in 1934 uitgevonden. Dus het klokje is in ieder geval van na die tijd. Ik las op internet dat die aanduiding op de wijzerplaat tot eind jaren '60 werd gebruikt. Daarna werd verondersteld dat alle horloges met zo’n systeem zijn uitgerust.
Dat zou betekenen dat ie dateert tussen 1934 en 1970. Als ik naar de vormgeving kijk denk ik ook eind jaren '60. Ik ben geen expert, maar zoiets zal het denkelijk zijn
Hij zei dat hij dat niet meer precies wist. Zal hem nog eens vragen.
Die keren dat ik (behalve voor mijn werk) in Groningen ben geweest, was voor het Whiskyfestival. Ik heb dus niet zo veel ervaring met Groningse nuchterheid.