NA.. Aevig Huldra met mini review

was me niet opgevallen met het oog ,maar met de loupe wel gezien ,weet niet wat voor materiaal het is ?

1 like

Enamel oftewel emaille.

1 like

dan kan er wel wat oneffenheden in voorkomen ,is ook wel een moeilijke bewerking :thinking:

1 like

Ach… pannen van emaille gingen ook een eeuwigheid mee😉

1 like

Teleurstellend,hier gaat Aevig echt wel iets aan doen

1 like

Zonde , mag eigenlijk niet zo afgeleverd worden . ( mijn mening )

1 like

Ben ik eigenlijk wel met je eens. Ik had er ook meer van verwacht.
We zullen zien wat Aevig gaat doen om eea op te lossen.

1 like

Zojuist ook wat foto’s kunnen schieten, er zijn meerdere haarlijntjes zichtbaar, maar deze is vrij duidelijk. Het ligt er haast als vuil bovenop. Bij de 5 minuten marker.

3 likes

Ter info voor eenieder die benieuwd is naar wat Aevig zelf over deze bezel zegt, hieronder het antwoord van Chip.

Het emaille in de bezel is gegoten en daarna vlak gepolijst. Ten opzichte van sapphire en keramiek is het een relatief zacht materiaal.
Voordeel is dat lume in de bezel dikker aangebracht kan worden waarna de emaille er om/overheen gegoten kan worden. Bij sapphire kan er slechts dun geprint worden aan de onderkant.

De afwerking valt binnen de tolerantie. Krasjes die later ontstaan door het dragen kunnen als bij plexi uitgepoetst worden. Op macro niveau of met strijklicht kunnen oneffenheden nog wel zichtbaar zijn. Charme van het materiaal.

2 likes

Da’s een goeie,charme van het materiaal :grimacing:
Zet dat er dan vooraf bij dat deze “charme” kan ontstaan dan kun je zelf besluiten of je dat acceptabel vind.
Fout antwoord van Aevig.

3 likes

Tjah, het is een antwoord waaruit duidelijk blijkt dat er geen voornemens zijn om er iets mee te doen. Ik vind het jammer.
Ik wilde eigenlijk wat plaatjes schieten van de Huldra v1 en de Huldra v2 samen, maar het licht werkt niet mee. Voor mij wint de v1 het in ieder geval…

3 likes

Al met al hink ik op 2 benen. Enerzijds mooi horloge, goed afgewerkt en in een redelijk tarief. Plus stukje beleving bij unboxing.
Anderzijds vind ik de bezel een tegenvaller en het samengevatte antwoordt “het is zoals het is” jammer.
Tot slot voelt het voor mij als een haastklus. Ik heb nog nooit een nieuw horloge gehad wat zo beroerd liep. ( en ik heb er heel wat afgeregeld) 1e dag -30 seconden is voor mij een aanleiding om open te maken en af te regelen.
Een beat error van 4ms mag gewoon niet bij een nieuw uurwerk is mijn mening. En zo wispelturig lopen ook niet. Het lijkt op geen enkele check na assemblage en genoegen nemen met fabriek afregeling. En die gaat altijd afwijken na montage door weerstand van de wijzers.
Wel een mooi gemonteerd uurwerkje! En nu na bijna 24 uur 1-2 sec te snel dus prima resultaat.

4 likes

Nou had ik eerder dit jaar per ongeluk mijn Preorder later verlopen en heb het daar (geirriteerd) bij gelaten. Naarmate de leverdatum in de buurt kwam ging het toch weer jeuken en stond ik gisteravond nog op het punt er toch een te bestellen.

Nu ik deze ervaringen lees gecombineerd met het antwoord van Aevig denk ik dat ik toch per ongeluk heel wat irritatie ontweken heb :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

+1.
Jammer; ik heb steeds een hoge pet opgehad van Chip. Met heel veel plezier draag ik regelmatig zijn HFLE 2016 en was ooit van plan om nog een Aevig toe te voegen aan de collectie. Hopelijk ziet hij in, dat er toch wat moet gebeuren.

2 likes

Zonde dit. Gemiste kans.
Ik had de pre order al lang gemist en zat eigenlijk te wachten tot de eerste misschien in het blauwe deel zou komen maar dit soort dingen zet me wel aan het denken.

Ik begrijp dat als deze op de wishlist stond dat mijn mini review niet direct bijdraagt in de aankoop drive.

Maar alles op een rij heb ik geen spijt. Het blijft een mooi horloge ik had alleen geen DIY pakket verwacht😂
Dus in het kort…
Slordig en irritant: wijzer schuin de lucht in en afregelen uurwerk. Gelukkig kan ik beide zelf oplossen.
Verkeerde keuze en een lulverhaal dus ook irrirant: het bezel. Emaille zou redelijk hard moeten zijn. Dit is zacht en lijkt eerder kunsthars. Het lumen verhaal dat er meer in zou kunnen is onzin. Ik heb een deep blue Searam gehad ( wie hem heeft post een lume foto) en die was met hoogglans saffier bezel met lumen en daar kon je een boek bij lezen.
Ook heb ik een keramische bezel met c3 lumen, idem qua licht.
Als er werkelijk meer lumen in kunnen bij de Huldra bezel valt het resultaat tegen.

Persoonlijk irritatiepunt: de clasp. Te lomp en geen duiker clasp. Maar draagt prima en doet wat het moet doen. Ik vind t gewoon niks.

Voor het verschil
Zelfbouw (snowflake type wijzers) met keramische bezel met lumen vs Aevig Huldra enamel bezel met lumen.
Foto op zelfde wijze gemaakt.

1 like

Het is nog steeds een mooi horloge zoals @meisink ook schrijft, ikzelf kijk echter met een Huldra v1 achtergrond naar het horloge en dan had ik er toch meer van verwacht.
Ik heb nog een mooie groene in de aanbieding :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dat is helemaal waar.

1 like