NA.. Aevig Huldra met mini review

Nog een paar nachtjes slapen en dan…
(Slaan we de Sint maar over want daar is de lol wel een beetje van af)
Maar… zojuist de DHL melding dat mijn Aevig Huldra onderweg is. De zwarte Huldra met datum.
Wordt vervolgd met een review en foto’s.
Nog meer Huldra fans in blijde verwachting😉?

7 likes
4 likes

Erg mooi horloge zo op de site van Aevig te zien is. :+1:
Veel voorpret! Vol verwachting klopt je hart!

2 likes

ja , ik zit ook te kijken bij t&t of ie al hierheen komt :thinking:

1 like

En?

2 likes

Bij mij was het een aankondiging. Vandaag bericht ontvangen dat woensdag bezorgd gaat worden.

3 likes

Ik mag ook nog even geduld hebben… morgen als t goed is.

2 likes

Spannend :grimacing:

Ik ben afgehaakt,kon niet wennen aan de wijzers(eigenlijk alleen de brede urenwijzer)verder een tophorloge.
Heb hiervoor in de plaats een stowa gekocht.


Vanavond thuis gekomen ,en was binnen ,nog in de stickers ,morgen de band op maat maken , en dan om de pols , ziet er heel goed uit :+1::+1::+1::ok_hand:

18 likes

Nice!!!

1 like

Ik zou dat geduld echt niet op kunnen brengen hoor :joy:

Maar, gefeliciteerd!!! Ziet er uit als een strak, leuk horloge!!

1 like

Yes!!! Binnen en super verpakt.
De postdoos laat ik voor wat het is maar de details van unboxing en de details vast op de foto.
Mooie details op en in de omdoos, dan de Aevig tin en daarin watchpouch!
En dan…
De Huldra met bonus rubber strap en een solide tool.

Eerste en tweede indruk… Echt value for money!
De extra’s zijn van goede kwaliteit ( zeker met free tools zie je wel anders) en het horloge mooi afgewerkt.
Straks uit de folie en een paar macro shots.

12 likes

En deeltje 2.

In het geheel: super gaaf horloge in een goede maat en goed afgewerkt tot in detail. De geboorde lugs zijn mooi symmetrisch en netjes afgewerkt.
De graveringen zijn strak en ook de logo’s mooi uitgelijnd.
Mijn keuze is op de zwarte met zwarte inleg gevallen. Vanwege de oranje wijzer en het blauw van de Balauer vond ik lelijk. Zelfde kleur voor de Huldra.
Datum is mooi verwerkt en de zwarte wijzerplaat is variabel van antraciet - donkergroen - diepzwart afhankelijk van de lichtval.
De kroon sluit goed en is mooi recht.
Het bezel - duikring heeft geen speling en vraagt wat kracht om de 120 klikken rond te maken. Maar met de rechte rand prima te draaien.

Het gematteerde logo op het achterdeksel tekend wel snel. Paar keer op de band leggen en de eerste haaltjes zijn te zien.
Top zijn de lumen, uitlijning wijzers en de wijze waarop de emaille bezel insert is gemaakt.
Afwerking dingetje op mijn Huldra; de minutenwijzer staat schuin omhoog. Daar ga ik me aan irriteren weet ik nu al.
Absolute misser vind ik de clasp. Deze is minder lomp als van de Balauer maar blijft lomp met een hoog Parnis wannabe Rolex slidelock gehalte.
Ik had daar toch echt voor een meer standaard clasp gekozen met veiligheids sluiting zo als het hoort op een duiker. En micro stelling. Deze schuif vind ik meer een duikers extensie. Dat doet Steinhart veel beter.
Evengoed is de band super gemaakt. Niet scherp aan de randen en met goede schroeven en meer dan genoeg schakels. Ik heb er 5 uit en toch dikke polsen.

Prijs kwaliteit zeker in verhouding en een mooie all rounder voor elke gelegenheid! En met de Miyota 9015 zit je voor een automaat altijd goed.

Dank voor het lezen en natuurlijk…
De fotos:

16 likes

Bij mij staat de seconde wijzer mooi recht , de sluiting is redelijk maar zaten een paar scherpe randjes aan , heb ik met arkansessteentje weg gehaald en nu weer mooi glad , verder een prima horloge :+1:

1 like

11 likes

Il zie nu op de foto dat hij krom lijkt omdat hij loopt😂. Hij is kaarsrecht ook gelukkig

1 like

:joy: had ik nog niet gezien op de foto , maar is kaarsrecht :ok_hand:

Ik heb de mijne daarnet ook opgehaald bij een afhaalpunt. Het eerste wat opvalt is dat er al allerlei haarlijntjes/krasjes op de bezel lijken te zitten.
Ik heb een groene, dus valt wellicht meer op dan bij een zwarte, zien jullie hetzelfde?

Ja had ik ook gezien. Ik heb mezelf maar verteld dat het bij de eigenschappen van emaille hoort

Ik heb een super macro foto genomen zie onder. Evengoed bijna niet te zien met het blote oog maar voelt wel beetje “jammer”

2 likes

Bedankt voor de bevestiging. Ik denk dat het wel goed te zien is met het blote oog, het viel me hier bij matig kunstlicht direct op.
Nu ben ik van mening dat een horloge is om te dragen, maar om hem nou bekrast te unboxen (unpouchen) gaat me wat ver.
Morgen maar even contact zoeken met Chip denk ik.

3 likes