NA: Aevig Valkyr Bronze Poetskanon

Al een tijd naar dit gave Nederlandse horloge gekeken, bij @vouwfietser eens een stalen gepast maar wilde graag een bronzen, die metaalsoort ontbrak namelijk in mijn collectie!
En de Valkyr is een heerlijk seventies vibe horloge met een fijne bulletproof Miyota 9015 automaat

Zoeken, zoeken…… NIKS te vinden……

@Airmannetje benaderd maar die wilde er niet vanaf…… tot deze week!

Zo zag hij er gepatineerd uit.

Patina verwijderen kan volgens het web het makkelijkste met een mengsel van bakpoeder en citroensap, in laten werken en dan borstelen en poetsen.

Aardig maar ik wil hem helemaal clean en dat lieve kijkbuiskinderen duurde LANG!
Uren van in laten weken, borstelen en weer weken.

Maar het resultaat mag er zijn!

Misschien nog eens een Cape Cod doekje erover? :thinking:

23 likes

Mooi en goed blijven poetsen!

2 likes

Het is net als met je gebit :slight_smile:

Daarom zal ik nooit een bronzen horloge willen.

2 likes

Ik poets ‘m altijd met een klein stukje citroenschil met een beetje vruchtvlees eraan.
Voorzichtig met cape Cod en daarna bijhouden!afbeelding

1 like

Begrijpelijk dat je het oude patina wilt verwijderen en je eigen wilt creëren.
Heb ik ook gedaan met mijn Makara Seaturtle.

Ik zou nu dus gewoon stoppen met poetsen en kijken hoe het patina zich opnieuw ontwikkelt.
Juist dat geeft een eigen gezicht aan het horloge en is het aantrekkelijke van brons.
Bronzen beelden worden juist met speciale proucten gepatineerd waardoor ze een fantastische uitstraling krijgen kijk bijvoorbeeld eens naar de prachtige vogels van Leon Veerman.
www.leonveerman.nl

Wil je glimmend, kies dan gewoon een gouwe klokkie.

2 likes

Mooi horloge maar zo zonde dat je de pagina eraf gepoetst hebt. Dat maakt brons juist zo mooi!

2 likes

Mooi gelukt👍

1 like

patina eraf :thinking:

2 likes

Is hier iemand toevallig zijn of haar vieze groen uitgeslagen bronzen Aevig Valkyr ondertussen helemaal zat?! Het lukt mij niet om zo’n kreng te vinden, online of bij de fabrikant. Tips zijn welkom :kissing_heart:

1 like