NA Airain Vintage Chrono - Op mijn HF-verjaardag!

Soms komen dingen mooi samen. De een noemt dat ‘lot’ of ‘geluk’. De ander ‘toeval’ en als je wat skeptischer bent dan bedenk je dat zaken vaak voorkomen en mensen zelf graag verbanden zien. Hoe dan ook…

Dit jaar volgt een relaunch van het merk Airain. Een toffe Nederlander komt met een re-issue van de Type20. Vandaag is ook de dag dat ik 1 jaar :partying_face: rondhang op dit mooie forum én de dag dat ik mijn eigen Airain heb mogen ontvangen. Niet de re-issue, maar een ander iconisch pareltje. Misschien dat ze later dit jaar nog een paartje gaan vormen…

Deze chronograaf uit de jaren 50 is voorzien van een superstrak lopend Venus 188 uurwerk. De stalen kast is superscherp en de zilverkleurige dial schittert je in mooi licht tegemoet. De opgelegde gouden (?) indices vormen een mooi geheel met de elegante wijzers. Het enige waar je leeftijd van deze pracht aan kan raden is het kromme puntje van de minutenwijzer van de chrono en het patina op de wijzers. Karakter noemen ze dat :slight_smile:

Genoeg mooie woorden, ik laat het jullie graag zien!

93 likes

Trakteren! :tada:

Mooie aanwinst hoor.

3 likes

Ik vond dit al een aardige traktatie! :birthday:

2 likes

Van Harte :partying_face: en gefeliciteerd met je mooie aanwinst !

2 likes

Een zeer aantrekkelijke dame op leeftijd… Wat een beauty! :ok_hand: Van harte gefeliciteerd!:slightly_smiling_face:

2 likes

Mooi hoor!

1 like

Volgens mij heb je het virus in dat eerste jaar goed te pakken gekregen.

Prachtige aanwinst! Die 6 en 10 op de wijzerplaat rechtvaardigen het bovendien om hem in dit topic te plaatsen:

2 likes

Gefeliciteerd, mooie aanwinst hoor zo’n vintage horloge

2 likes

Merci :slight_smile:

Klopt ja :slight_smile: Ben er vol ingedoken en begin pas net een weer een beetje boven te drijven haha. Ik geniet er van, zeker als je zulke mooie horloges mag toevoegen!

Ja, de opmaak van de cijfers is heel gaaf. Ik zal hem daar plaatsen :slight_smile:

3 likes

Gefeliciteerd met horloge en verjaardag :+1:

1 like

Supersupermooi istie!

En wat leuk dat je hiervoor gegaan bent.
Ik heb destijds een beetje getwijfeld over deze en mijn J.Droz.

Ik laat hem nog ff zien, zodat je begrijpt waarom ik twijfelde: allebei stunners en die cijfers van jouw Airain (net name de 10) vind ik waanzinnig.
Mijn JD heeft een wat opgeruimder voorkomen.

Moest ik opnieuw kiezen, zou ik ook opnieuw daar veel tijd voor nodig hebben…

:+1::ok_hand:

9 likes

Die twijfel snap ik volledig :slight_smile: prachtig hoor!

Was al jaloers toen jij de Jaquet had gekocht bij Harry. De koop van de Airain zat er toen even niet in. Nu kwam alsnog alles samen :slight_smile:

2 likes

Prachtig ook Frank! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Mooie chrono hoor. Congrats. En dat van die horlogeforum verjaardag moet ik onthouden. Perfecte uitvlucht voor een extra aankoop. :ok_hand:

2 likes

Mooie chronograaf!. :+1: :ok_hand:
Volgens mij is Airain het merk van Dodane.

1 like

Prachtig …

Tom komt met hele gave re-issues van klassieke chronograaf
Zelfde uurwerk als in the Airan Type 20
Vergelijkbare maatvoering

7 likes

Gefelciteerd met de Na, heel tof. Gaat wel hard met de horloges als je hier rondhangt he :slight_smile:

1 like

Dubbel gefeliciteerd!

Groetjes van z’n broer die ook een link heeft met de Type 20’s :tada::fr:

6 likes

Ik zie weer van allerlei lekkers voorbij komen :yum:

Mooi hoor! En gefeliciteerd. Is het idd een vol stalen kast of verchroomd?

1 like

Goede vraag! Ik ging net even zoeken, maar de kast zou verguld zijn. In dat geval met witgoud? Kan dat? Zie:

Plor Galv 10m <- Zou 10 micron goud verguld betekenen…

4 likes