NA: Alfred Dunhill Facet

Hallo Forum vrienden,
Ik wou vandaag met jullie mijn NA delen: een Alfred Dunhill Facet. Ik kende Dunhill al langer als o.a. horlogemaker, maar nooit bij stil gestaan er ook daadwerkelijk een horloge van aan te schaffen. Ik denk dat de oudere forum leden Dunhill als race sponsor wellicht nog herkennen, mede door de rookwaar die ze destijds aan de man sleten. Als struinende over het net kwam ik via een veiling deze Facet tegen en werd gelijk gegrepen door het model en de looks. Uiteraard probeer ik op het net dan te kijken wat een schappelijke maximum prijs zou moeten zijn in een veiling, rekening houdend met de bijkomende kosten. Dan kom er je er achter dat er niet zo veel over te vinden is.
De niet bijster goede foto’s gaven voor mij de doorslag in combinatie met het startbod en wat ik over het model terug kon vinden. Het is een automaat, waarvan lastig te achterhalen is welk uurwerk is gebruikt. Mogelijk een ETA (2671?), dan wel JLC uurwerk. De informatie hierover is niet duidelijk. Wellicht als ik in het horloge duik dat ik het dan kan achterhalen. In ieder geval gebaseerd op deze klassieker:!Screenshot_2021-10-03 Watches Aftercare Servicing Cleaning dunhill US Online Store|283x500

Het huidige model (inmiddels ook ruim 20 jaar oud):

“toevallig” vind ik het geurtje van Dunhill ook aangenaam, dus staan de brands broederlijk naast elkaar :grinning:

OM de pols vind ik het plaatje compleet. Een klassiek ogend horloge met een moderne twist. Mooi horloge met een luxe uitstraling en toch ingetogen:

Leuk dat jullie hebben meegelezen!

28 likes

Mooie klassieke aanwinst :ok_hand:

2 likes

Aparte verschijning :+1: Ik kende Dunhill oorspronkelijk alleen van de (zak)aanstekers :blush:

4 likes

Dunhill kocht in de jaren 70 Montblanc en redde Montblanc van de ondergang, samen werden ze in de jaren 80 overgenomen door de Vendome Group, het latere Richemont.
Nog steeds een groot merk in UK.

Geniet van je NA

3 likes

Heel mooi horloge! Ze hadden (hebben) vind ik sowieso altijd mooie accessoires.

Dat geurtje had ik vroeger ook, goed spul. Tegenwoordig toch heel andere flesjes?
M’n oma rookte de sigaretten. Wat een fantastisch mens was dat. Net de 100 niet gehaald.

In ieder geval geniet van je horloge!

1 like

Mooie aanwinst !

1 like

Zou kunnen. Dit is in ieder geval de “oude” stijl.

1 like

Heel mooie aanwinst, gefeliciteerd. Ik vind Dunhill echt een leuk eigenwijs merk.

1 like

Weer eens qat anders, leuk! Gefeliciteerd met deze NA

1 like

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Het uurwerk is een ETA 2671👍

1 like

Ook weer helder. Hoe weet jij dit? Ik ben er op het web nl niet achter gekomen… misschien (waarschijnlijk wel zeker :woozy_face:) niet goed genoeg gezocht.

1 like

Dit horloge van jou kon ik tiental jaren geleden oppikken met grote korting in de winkel, het geraakt maar niet verkocht. Het merk sprak me toen ook niet echt aan.
Later brachten ze wel even leuke frisse horloges uit met een knipoog naar auto’s.

Ook de Parady Stone had iets.

2 likes

Mooie Dunhill, veel draagplezier toegewenst met je NA!

1 like

Bijzonder zijn ze zeker, deze zijn dan weer niet mijn kopje thee :joy:
Zo zie je maar weer. Ik had ergens op het web een ander deel van de auto range gezien die mij wel meer aansprak: http://luxurious.whatsoever.hk/2008/12/dunhill.html?m=1

Zie je direct aan de opbouw een JLC zit heel anders in elkaar

1 like

Kijk, zo ver reikt mijn kennis nog niet. Weer wat geleerd!

1 like