Mannen van het goede leven,
Eindelijk mijn allereerste echte horloge (ik beschouw een plastic G-Shock niet als een echt echt horloge, kusje voor alle G-Shock liefhebbers). Hoewel ik in mijn openings-topic zei dat ik eerst een Bulova Super Seville wilde bemachtigen, heb ik toch maar eerst de SARB035 gekocht, want ik wil wel wat lekkers om dat polsje hebben in de tussentijd.
Vandaag begon de dag met een flinke kater. Rond 3 uur ben ik maar weer in bed gaan liggen om te creperen. Daarna ging de bel, had geen idee dat het horloge vandaag zou komen, toen hoorde ik de bezorger zeggen: Pakketje uit Engeland. Ik ben nog nooit zo snel opgestaan en wist niet dat ik capabel was om treden van de trap over te slaan. Eenmaal beneden duw ik mijn huisgenoot (sorry maatje) aan de kant, grijp het pakketje uit de bezorgers handen, geef hem een knuffel en loop weg (achteraf misschien een beetje raar als een gozer in een onderbroek je een knuffel geeft als je een pakketje bezorgd haha). Ik hoor hem nog zeggen dat er getekend moet worden, maar daar gaf ik al geen gehoor meer aan. Ik was in horloge trans en de kater was meteen verdwenen (heb een duur anti-katermiddel uitgevonden). Nog een paar keer op mijn borst geslagen en wat apen geluiden uitgekraamd, staat op film en nee ga ik niet posten, en toen was ik klaar om het pakketje te openen. Horloge eruit, op de pols, band veels te lang. Niet gek met mijn dunne polsjes. Heel snel aangekleed, op de Swapfiets naar de dichtstbijzijnde juwelier. Daar moest ik 17,50 betalen en zou ik hem vrijdag pas terug krijgen, koekkoek zo’n band inkorten duurt 3 minuten. Andere juwelier geprobeerd en daar moest ik 15 euro dokken en zou het 10 minuten duren, lekker uurloon wel voor horlogebanden in te korten. Maar liefst 3 schakels er tussen uit en hij zit als gegoten. Ik vind hem precies goed qua formaat voor mijn pols. Ik heb ook 2 complimentjes gekregen van klanten tijdens het werken, dus mijn ego is ook weer gestreeld met zijdezachte veren.
Genoeg geluld, tijd voor foto’s!
Nu even een paar maandjes sparen om de funds voor de Bulova Super Seville bij elkaar te sprokkelen en dan gaat de zoektocht vrolijk weer verder.
Groetjes,
Stijn
Wat leuk te lezen hoe blij je er mee bent - is ook echt een mooi horloge. Heb deze in het verleden met plezier op een leren vintage band gedragen - helaas verkocht en mis ‘m zo nu en dan ook echt.
Een fluted bezel erop lijkt mij ook wel iets. Ben alleen bang om dat zelf te doen en om het te laten doen kost waarschijnlijk redelijk wat geld, twijfels.
ligt een beetje aan je locatie maar er zijn vast forumleden die je er mee willen helpen. Het is geen hele ingewikkelde ingreep je moet alleen even voorzichtig zijn en het juiste gereedschap hebben
Laat deze meneer nou eerst even genieten van z’n mooie Sarb voordat er aan geknutseld moet worden. Kun je altijd nog doen als hij die lelijke kras van tap op de bezel wilt weghalen
Herkenbaar verhaal. Dit was ook mijn eerste ‘echte’ horloge, was ook student, lag ook weleens vanwege een kater 's middags op bed en ik vind Tripel Karmeliet ook het lekkerste bier dat er is. Volgens mij heb ik mijn dubbelganger gevonden
Haha, ik kan er alleen maar van genieten hoor, doe lekker je ding!
Dit wordt op je studie, althans bij mij dan, echt bijna ieder college in je strot gedrukt en dan zijn er in het derde jaar nog steeds grapjassen die durven te vragen wat het verschil is diepe zucht.
Daar lijkt het wel op, als je dan ook nog eens een schijthekel hebt aan studentenverenigingen ben ik een goeie 1:1 replica van jou.
Dat gezond op staan morgen weet ik nog net zo niet, het Heineken in de stad is alweer begonnen met hun lokroep. Wat hebben we het toch ook zwaar als studenten of niet? @Sjoerd_K