Prachtige
en een mooie verhaal ![]()
Groeten Iwan ![]()
…zodat iemand over 90 jaar deze ook weer gaat vinden. Prachtig horloge en toch jammer dat deze niet gedragen gaat worden. Verdient beter.
Mooi verhaal bedankt!
Enjoy en veel draagplezier!
Prachtig exemplaar en prachtig verhaal.
Proficiat, en dank je ook om dit te delen.
Ik denk, en ik ben me rustig aan het inlezen in de geschiedenis van Alpina, dat Alpina een van de merken was die tussen de twee oorlogen, één van de grootste distributienetwerken had wereldwijd.
Wat ik niet wist, is dat Alpina, of misschien heeft de uurwerkmaker het zelf ook gedaan, het horloge zelf extra ging signeren.
En rond 1938 was een zeer moeilijke periode voor de uurwerkindustrie maar was ook een periode met heel veel innovatie om toch maar het verschil te kunnen maken.
Prachtige “time capsule”. Zag hem op Instagram al langskomen.
Gefeliciteerd met de aanwinst ![]()
Thanks! En ja, Alpina was echt een een grote powerhouse binnen de industrie. Ze maakten gebruik van vrijwel alle grote leveranciers van onderdelen.
Wat betreft de double signature denk ik dat deze door de wijzerplaatfabrikant is aangebracht. Ik heb meerdere double signed Alpina’s/horloges en je ziet duidelijk kwaliteitsverschillen tussen de verschillende signatures. Bij deze is de opdruk qua textuur, diepte en drukkwaliteit consistent met de rest van de wijzerplaat. Iets wat het erg plausibel maakt dat dit dus door de wijzerplaatfabrikant is gedaan.
Wat een gaaf horloge! Ik heb normaal niet zo veel met drukke wijzerplaten, maar deze is zeer intrigerend. Komt misschien ook doordat het alle ruimte krijgt onder het bolle glas. Interessant merk en verhaal.