Goedemiddag forummers,
Kort geleden maakte ik een topic aan, omdat ik op zoek was naar een vakantiehorloge. Aanvankelijk was ik op zoek naar een duiker van zo’n 150 euro, met GMT. Dat laatste vereiste liet ik snel vallen. Niet alleen vond ik er weinig binnen dat budget, maar ik zag met m’n iPhone op zak eigenlijk ook geen toegevoegde waarde.
Mooie suggesties kwamen het topic binnen, waarna ik er eigenlijk wel uit was. Het zou een Seiko SKX007 worden. @HanDavinci had al aangeboden die SKX te modden. All set dus… dacht ik. Saffierglas erop, missschien een andere dial en bezel en klaar is Kees.
Net al iedereen hier hoogstwaarschijnlijk bleef ik toch googelen. Oranje vond ik altijd een prachtige kleur voor een diver, omdat ik die kleur erg sportief vind. Al googelend kwam ik terecht bij een oranje Alpina en ik was direct verkocht. Een echte duiker (tot 300 m), chrono, mooie geschiedenis én een oranje bezel! Wel buiten het aanvankelijk gestelde budget, maar wat een plaatje! De Seiko werd geannuleerd en de Alpina besteld. En zojuist kwam ie binnen…
Ik vind oranje ook altijd leuk in combinatie met een mooi sportief horloge. Het staat 'm goed, …enne ietsie buiten budget maar mooi hoor, veel draagplezier! Oh enne, stroopwafels.
Prachtig horloge! En eerlijk is eerlijk, seriouswatches doet het toch geweldig leuk zo met dat handgeschreven kaartje, stroopwafel en strik om de doos. Geeft toch een beetje het gevoel alsof jarig bent, het is immers een klein feestje
Dat is dan wel van de laatste jaren; ik heb er in het verleden twee keer een Orient gekocht en ik kan me geen stroopwafels herinneren. Handgeschreven briefje weet ik niet meer.
Wel goede service; een van de Orients ging binnen een paar maanden kapot, en de afhandeling daarvan was bijzonder snel en goed.