NA - Alpina Seastrong diver in gun metal finish

In het Alpina Only topic is ook niet veel activiteit.
Wilde daar de NA (Nieuwe Acquisitie) posten maar lijkt me toch beter om een nieuw topic aan te wijden.

Wat is de NA? Dat is een ALPINA SEASTRONG DIVER 300 met referentie AL-525LGGW4TV6

Het model is niet uitgebracht in Nederland. Is wel beschikbaar in de rest van Europa. Wat mij aantrok zijn de fantastische looks. Heb wat moeite moeten doen om hem hier te krijgen.

Wat vind ik gaaf aan het horloge? Allereerst dat Alpina een eigen plekje in de markt probeert te veroveren. Ze komen van ver; rond 2000 waren ze meer dood dan levend. Frederique Constant heeft zich toen over hen ontfermt. Kort daarna zijn beide bedrijven door Citizen gekocht.

Alpina heeft een hele rijke historie met ook echt een eigen ‘designtaal’. In de laatste 15 jaar zie je dan ook dat een eigen koers proberen te varen. Ben daar wel van gecharmeerd.

Nu naar dit model. Ik hou van ‘veel’ horloge op de pols. Met een kast van 44 mm en korte scherpe lugs valt het qua afmetingen wel mee. De vierkante kast en grote kroon zorgen optisch voor een stoer horloge.

Deze Seastrong diver heeft gun metal looks doordat de stalen kast een titanium PVD coating heeft. Verder staan er op de wijzerplaat keiveel streepjes op (vind ik leuk) en natuurlijk die klassieke scherpe Alpina Lugs maken er een mooi totaalplaatje van. Hier wat close ups van wat ik bedoel:

Snelle specs van de ALPINA SEASTRONG DIVER 300 zijn als volgt:

  • AL525 uurwerk (een aangepaste Sellita SW200-1)
  • Powerreserve van 38 uur
  • Bezel is ook voorzien van lume
  • Kast is 44mm, lugs 22mm.
  • Saffierglas
  • 30 ATM

Meer info over dit model kun je bij Alpina zelf:

Dan heb ik hieronder de plaatjes. Inclusief het plastic want dat vinden sommigen wel leuk.

Verpakking is al mooi: zwarte beschermdoos, houten kost en een lijstje met een duiker erin.

De grijze band is heerlijk dik en fijn. Daarnaast ook een tropic rubber strap en tooltje erbij.

Enkele wrist shots:


38 likes

Prachtige aanwinst! Veel draagplezier gewenst :sunglasses:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een appetijtelijke aanwinst voor “lekker lang” horloge plezier!!
Ik wens je er een sportieve tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Oef, wat een heerlijk horloge is dat! Veel plezier er mee

1 like

Knap hoor!

1 like

Gaaf horloge :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Geniet ervan.

1 like

Haha. Hou het maar op een bommetje in het zwembad en het zwaardere deskdivewerk. Zoals de meesten denk ik.

1 like

Mooie Alpina, gefeliciteerd :heart_eyes::ok_hand:

1 like

Proficiat, veel draagplezier toegewenst!

1 like

Knaller. Gaaf hoor :+1:

1 like

Gefeliciteerd !
Mooi horloge.
Ja Alpina mag wel wat meer aandacht hier.
Zijn hele mooie horloges.

1 like

Goed plan. Het merk verdient echt meer aandacht.

1 like

Ik heb nog lume shots in de aanbieding

2 likes

Stoer horloge gefeliciteerd. Alpina mag idd wel wat meer aandacht krijgen.

2 likes

Enjoy, veel draagplezier!

1 like

Thanks @HamiltonOmegafan en natuurlijk ook @SybrenAnne, @SuperDuiker en @Arnold78.

2 likes

Ja heel gaaf! Leuke frisse looks en qua afmeting goed te overzien!

1 like

Gave aanwinst. :+1:

1 like

Lijkt wel een ceramische bezel, klopt dat?

Mooie duiker hoor, enjoy!

1 like