NA Alpina Seastrong Heritage 300m

Daar is ie dan. Mijn eerste NA van het jaar. Ondertussen begint mijn collectie aardig uit zijn voegen te barsten… waar de collectie bijna louter uit chronografen bestond, heb ik er afgelopen twee maanden twee duikers aan toegevoegd. De Baltic Aquascaphe en de Alpina seastrong heritage.
Vandaag kwam de laatste binnen. En ik ben onder de indruk van de kwaliteit. Mijn horloges vallen in de prijsklasse range van 250 (Dan Henry) tot ca 4500 (Speedmaster, Tag Heuer) euro. ik heb dus ook een paar van 1500 (Hamilton, Tissot) waarin deze Alpina ook valt. Toch voelt deze kwalitatief aan als vallend in een hoger segment. Afwerking, présence, hoe die aanvoelt op de pols. Klinkt misschien gek, maar ik heb het idee dat ik die verschillen steeds beter ga onderscheiden.
De grijsblauwe wijzerplaat is prachtig. De pushers mooi gedetailleerd. De kast deels gepolijst en deels gebrushed. Ik vind dit type diver eleganter dan de divers met de bezel aan de buitenkant, maar wist niet zeker of look en feel me zou bevallen. Ja dus. Een paar specs:

300 meter wr
42mm kast
Saffier glas
21mm lug width

Dat laatste is nog even een ding. Ik vind de standaard zwarte band (wel bestand tegen water overigens) geen recht doen aan de kast. Heb er een 20mm exemplaar aan gekoppeld, maar die is te smal. Als iemand nog wat moois heeft liggen of suggesties heeft? Ik zag een mooie foto met een groene canvas. Ik hoor het graag!

26 likes

Veel plezier gewenst met de aanwinst!

1 like

Mooi horloge!!!:star_struck: Heel veel draagplezier gewenst.
Ik hou van Alpina, de kwaliteit en afwerking van deze horloges zijn erg goed, zeker voor het bedrag. Ook vind ik de modellen die ze maken erg mooi.

1 like

Erg mooi, geniet ervan!:+1:
Heb zelf 2 Alpina’s en ben er erg blij mee, mooi merk!

Heel fraai. Veel draag plezier

Veel draagplezier :+1:

Mooi hoor, de Seastrong. Geniet ervan!

Eerste foto: drunk traps :joy:
Tis weer weekend :beers:

Hahaha, dat is de naam van de strapmaker… alleen die maakt ze niet meer…

Goeie keus :+1: veel plezier ermee, ik ben ook gek op de mijne, ik draag hem op Alpina rubber dit ziet er goed uit en draagt zeer comfortabel.

2 likes