Loop trouwens wel tegen bijzonder ander fenomeen aan nu …
Gezien het een eigenlijk een duiker is, ‘moet’ er een waterbestendig bandje op vind ik zelf. Nu is het bijzonder dat het een 42mm kast is, maar wel met 21mm lugwidth. Al mijn andere horloges zijn 42mm met 22mm. Dus opeens een nieuwe categorie bandjes.
Nu zijn veel bandjes van 21mm getapered tot 18 mm bij de sluiting. Dat maken het vrij ielige bandjes (zoals deze originele die er nu op zit). Da’s best wennen!
En dan ook nog een mooie (sailcloth bijvoorbeeld) variant vinden die waterbestendig is, 21mm en liefst iets van 20mm bij de sluiting valt niet mee. En dan ook nog eens blauw vanwege de kleur van de interne bezel.
Hirsch heeft een prima kandidaat met de Tiger (maar ook weer uit productie).
Wordt nog een klein zoektochtje!
Hier nog een “echte” zonder de bankrekening te hoeven plunderen en in een “moderne” maat. Ik zal nu verder ophouden met spammen, je hebt net een nieuwe beauty
Ik vond de OG een soort van OK, de huidige en laatst overgebleven versie op hun website is me te druk. Dan moge deze Alpina geen EPSA-achtige kast hebben, ik vind 'm er wel toffer uit zien.
De jouwe staat volgens mij niet op de Alpina site, alleen deze met datum:
42mm is helaas te groot naar mijn smaak, ik zou liever 37mm hebben, maar het ontwerp blijft gewoon erg sterk, daar veranderen mijn meisjespolsen niks aan. Het is maar goed dat hij niet kleiner is, want ik heb een zwak voor dit soort horloges.
Mooie zoektocht, en de Seastrong Heritage is echt geen slechte landing. Ik zit zelf in het kamp origineel, maar bij supercompressors snap ik je keuze wel: een echte EPSA-kast betekent bijna altijd vintage en klein, en dat wringt met hoe je zo’n ding vandaag wil dragen. Een moderne remake die goed zit en er verzorgd uitziet doet voor mij dan meer dan een origineel dat je uit schrik in de kast laat liggen. Ik heb met m’n Alpina ook gewoon voor het draagplezier gekozen, en daar heb ik nog geen seconde spijt van.
Klopt, die Christopher Ward stond al tijdje op mijn lijst maar zijn niet makkelijk te vinden. Er staat er nu eentje op Ebay trouwens.
En ja, uiteindelijk vond ik die Alpina ook wel gewoon echt tof uitzien, ook al is het geen EPSA kast. De versie die op de Alpina website staat is de AL-525 volgens mij - met datum. Maar de plek van die datum is voer voor heel veel discussie. Bij de originele Seastrong uit de 60er jaren stond ie strak op de 3. Maar er blijkt dus ook een AL-520 te bestaan - zonder datum. Die vond ik in dit geval mooier.
Mocht je wel EPSA willen èn een bescheiden maat, dan moet je even op Chrono kijken. Daar staat een Yema Navigraf (echte supercompressor van 2 of 3 jaar oud?) met mooi Marine Nationale blauwe wijzerplaat. Een aanrader !
tja, inderdaad. Ik had ook mijn zinnen gezet op ‘origineel’ dan wel EPSA. Maar de keuze wordt dan héél klein. Zoals eerder gezegd vond ik maat belangrijk, maar ook looks.
Uiteindelijk een Hirsch Performance geworden.
In de categorie stijlvol maar praktisch, goeie kleur bij wijzerplaat, 21mm, is de keuze opeens ERG beperkt. Dit is volgens mij het beste wat ik kon combineren.