NA: Amphibia SE 420B06L

Eerst maar een plaatje ( dan kun je bepalen of je verder wilt lezen :wink: )

Al een tijdje heb ik wat Vostoks in mijn collectie maar een SE had ik nog niet.
Steeds uitverkocht of er kwam wat anders op mijn pad.

Twee weken geleden stond deze echter bij Meranom weer op beschikbaar en ik heb meteen besteld.

Normaal gesproken betekent dat al gauw drie weken wachten maar tot mijn grote verbazing was hij er vanmiddag. Snel verstuurd uit Rusland en binnen no time door de Nederlandse douane.
Totale levertijd 10 dagen !



En weer als garantie artikel dus geen importheffing :+1:
Aan plakband en plastic geen gebrek in Rusland dus bombproof verpakt. Irritant want hij moet natuurlijk snel om de pols.

Het horloge heeft echt een mooier afwerkingsniveau dan de standaard Vostoks en zelfs het doosje is wat netter.



Dit model wilde ik graag om twee redenen:
24 uur aanduiding
Full lume wijzerplaat

In de collectie zit al een GMT, een horloge met inner rotating bezel, wat duikers en twee Fliegers dus dit leek me een mooie aanvulling.

Aangezien ik nogal smalle polsen heb bestel ik meestal direct xs banden omdat ik een hekel heb aan van die uitstekende flappen aan de band.
Dus bandje en gesp wisselen en om de pols ermee.
( ja ik draag de banden "verkeerd om ". )



Het zal wel even wennen zijn met het aflezen maar ik heb zo’n gevoel dat deze wel een tijdje blijft !

23 likes

Leuke aanwinst André, vooral die full lume dial is tof.
Dat aflezen went snel maar het blijft wel een beetje vreemd om naar te kijken. Etenstijd is ineens om negen uur 's avonds :sweat_smile:

1 like

inderdaad, het aflezen gaat moeten wennen.
maar niet tegenstaande is het iets apart en best wel mooi :+1:

1 like

erg mooi!!

leuk man.

1 like

Prachtig horloge André! Mooie aanwinst. Mij bevalt hij erg goed. Jij had hem 2 weken sneller! Heb je een speciale regeling? :wink:

1 like

Klopt. Ik was een uur te vroeg aan het koken op mijn kookdag. :sweat_smile:

2 likes

Dat valt nog mee. Ik stond vanochtend om 10 uur curry te maken. Smaakt toch anders zo op de vroege ochtend🤔

2 likes

Sssssstt :wink:

1 like

Hele mooie Vostok! Mooie aanwinst!

Wat is de reden het bandje verkeerd om te draaien ?

1 like

citaat:

"Aangezien ik nogal smalle polsen heb bestel ik meestal direct xs banden omdat ik een hekel heb aan van die uitstekende flappen aan de band.
Dus bandje en gesp wisselen en om de pols ermee.
( ja ik draag de banden "verkeerd om “. )”

:wink:

1 like

Mijn beste,

Een verfrissende aanwinst!!
Proficiat!!
Ziet er magnifiek uit, mooie wijzerplaat!!
Geniet er met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Erg lekker! :ok_hand: Heel veel plezier met dit prachthorloge!

1 like

Op die manier heb ik het uitstekende deel onder mijn pols en voor mij uit het zicht.

1 like

Wat een beauty André, hier ga je heel gelukkig van worden. Ahumm, met mijn steeds achteruitgaand zichtbeeld (schrik niet mensen, gewoon ouderdom) is zo’n full lume wel super handig. Even thuis in de week leggen,…

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like