NA Ancre Sita

Ik heb dit horloge ongeveer een maand geleden binnengekregen met het advies om voor het in gebruik te nemen, het eerst na te laten kijken door de horlogemaker.
Dit oude simpele horloge van ongeveer 1935 is NOS, de kast is als nieuw, het glaasje ook, evenals het bandje. Het uurwerk is schoongemaakt en van een nieuwe veer voorzien.
En ik was helemaal niet van de vintage horloges.
Mijn verzameling bestaat voornamelijk uit Fliegers van Glycine (Airman) en een IWC Spitfire.
Maar toen @johngo dit horloge in het blauwe deel plaatste was ik verkocht en het horloge dus ook. Ook de gedachte welke tijdperken dit oudje heeft meegemaakt, geeft het waarde en karakter.
Met dank aan @johngo en horlogemaker Ronald Prins uit Cothen, is dit horloge weer uit de vergetelheid onttrokken en kan weer met trots gedragen worden.

Dank voor het lezen!

22 likes

Leuk horloge :+1:t2:

1 like

Mooi hoor :ok_hand: ik vind hem er erg goed uitzien voor een horloge van bijna een eeuw oud!

1 like

De leeftijd voegt inderdaad karakter toe. Natuurlijk zie je niet alles op de foto maar hij lijkt in behoorlijk nette staat te zijn.

Ik hou wel van de klassieke vormgeving, dus ik vind hem helemaal goed👍🏻

Veel draagplezier

1 like

Dank je wel!

Wat een prachtige klassieker :ok_hand:

1 like

Dank Dan!

1 like

Het enige nadeel is dat de ronde lichte plek op mijn pols niet past op dit langwerpige horloge…

1 like

Erg mooi

1 like

Dank!

Heel mooi horloge, echt in schitterende staat voor ±90 jaar oud! Ik had het al zien voorbij komen, echt prachtig! Veel draag plezier!

1 like

Dank je wel!

De Ancre staat je als gegoten Louis! :+1:
Ik wens je er alvast veel draagplezier mee toe.
Toch mooi dat deze na al die decennia in opslag eindelijk iemands pols mag sieren en gebruikt wordt waarvoor het dient.

1 like

Dank John!

1 like

Heel mooi horloge, gefeliciteerd. Loopt hij ook goed op tijd?

1 like

Dank je wel.
Ik hem nu een etmaal lopen en is nog exact op tijd. Maar waarschijnlijk geen atoomklok…
Tot nu toe prima!

1 like