Een stiekem ondeugend horloge. Ben er erg blij mee!
Alle foto’s zijn van mezelf en ik doe niet aan foto’s bewerken, dus je zal het nodige aan stofjes en haar tegenkomen.
De specificaties:
• 40mm zonder kroon
• 47.5mm lug to lug
• 20mm lug width (meer banden beschikbaar dan de 21mm van haar grotere broer)
• 13mm hoogte
• Domed saffierglas (lekker!)
• 100m waterdicht, te weinig om echt mee te duiken
• Uurwerk: Oris 733 (Sellita SW200) Niks mee. Loopt na een week op +3sec per dag
De zoektocht
Begon met kijken naar de Certina DS ph200m (aan de grote kant). Door naar de Sinn 104 st sa I, naar de sinn 104 st sa I B (zonder dagaanduiding leuker denk ik, saaie kast), naar de Oris Aquis Date (blauwe) (heb je helaas zo’n vierkante kaaklijn voor nodig). Tot daar ineens deze wulps, roodharig, sensueel knipogende schoonheid voorbij kwam, die ik voorheen wat saai achtte. Had ik het even verkeerd! Saai in de schemer, maar elke lichtbron maakt het horloge een genot om naar te kijken! Zowel voor werk als plezier (staal en rubber) aangeschaft.
OK, vanaf nu veel foto’s, weinig tekst.
De doos
Niks spannends aan. Gelukkig ook niet overdreven groot.
De kast
Ik snap niet waarom de zijkanten gepolijst zijn, maar ik kan er wel mee leven. Ik zie deze zelf toch niet.
De lugs
rond, maar toch ook vlijmscherp!
Lume
Niet veel zon nodig voor een groenig gloedje
Lume"pip"
Die gaat er dus niet af door een stootje
Rubber tropic
Zwem- en zonnebrandproof getest
Staal
De band tapert van 20mm naar 14!mm. Had van mij iets dikker gemogen, maar is wel echt van hoge kwaliteit.
De wijzerplaat
Bij verschillend licht, steeds een ander horloge.
Ben benieuwd hoe het bronzen randje gaat verouderen. Het lijkt momenteel van glimmend koperkleurig naar mat brons te gaan. Vind het allebei mooi!
Ja. Lekker. Goede tegenhanger (complementair) van mijn BigEye. Ben er erg blij mee!