NA: aparte duiker (nou ja, ‘duiker’)

Ik schrijf niet al teveel hier, maar ik vind zelf de NA verhalen ook wel leuk om te lezen. Dus bij deze voor wie dat ook waardeert. :+1:

Ik krijg net als jullie ook van alles gevoed door cookies en algoritmes. Paar maanden terug kreeg ik op marktplaats de zoveelste catawiki advertentie gevoerd. Was een panerai. Het viel me meteen op dat deze wel normale dikke lugs had, maar niet het hevel mechanisme bij de kroon. Dat is precies interessant, want de reguliere radiomir met ijzerdraadjes kan ik niet aan wennen en de luminors en submersibles met de hevels zijn wel erg aanwezig.

Ik had geen idee dat ze een tijd deze kastvorm gemaakt hadden, de radiomir 1940. Of noem het de luminor zonder hevel.

Ontzettend gaaf en een uitpluis fascinatie was geboren. Gemaakt in allerlei materialen. Vooral de keramische PAM00577 vond ik meteen prachtig. Maar 47mm… :smiling_face_with_tear: …ik ben niet bepaald klein, maar vind dat toch een dinerbord. Het meeste was 47 of 45.

En met het verder struinen kom je dan ook uit op dat er 42mm versies gemaakt zijn. Zoals de PAM00512. Misschien niet voor de panerai puristen, maar een 42 is wel een serieuze optie. Het komt in beeld dan voor iemand als ik die puur op looks (en randvoorwaarden als kwaliteit, een aantal eigenschappen en heritage etc) kiest.

Volgende probleem: handopwinder……. :face_with_raised_eyebrow: dat wordt hem niet (daar heb je een randvoorwaarde) en zeker met schroefkroon irritant lijkt me.

En zo kom je op de automaten, die er wel degelijk zijn (voor een beperkte set aan type kasten is er heel veel verschillends gemaakt)

De PAM00933 bijvoorbeeld, prachtig met blauwe sandwich dial.

En de PAM00655 met de witte plaat. Nog aparter voor een panerai, want wit en geen sandwich. Met mooie zichtbodem (net als de 933). Een beetje looks alsof een Rolex Explorer I en Explorer II een wilde nacht in de panerai fabriek hebben gehad met bastaard kindje als gevolg. :laughing: , precies iets voor mij.

Beide zijn gelimiteerd en dat zie je ook terug op bijvoorbeeld chrono, weinig aanbod met hoge verschillen in prijs. En de 1940 kast is uit productie, dus iets als dit live bekijken valt tegen.

Een paar maanden volg ik het aanbod al wel en nu was er een opvallende daling bij een aanbieder. Toehappen en nog wat pingelen en toen had ik er een panerai bij. Bizar genoeg heb je hem dan twee dagen later liggen.

En het is raak, nog iets verfijnder en kleiner dan ik dacht. Maar helemaal goed, raak!

En de bodem (foto van chrono), prachtig uurwerk met micro rotor.

Een jaar terug had ik niet gedacht aan iets als dit, en het is niet bepaald helemaal hip lijkt het. Maar voor mij is deze precies een goede aanvulling in een beperkte collectie, zo drag ik echt iets anders dan bijvoorbeeld m’n black bay.

De band is het niet helemaal voor me denk ik, al is de kleur mooi. Ik denk dat het iets van canvas gaat worden.

101 likes

Niet hip? Precies een mooie eigen keuze en ook de juiste maat. Groter moet je niet hebben denk ik. En prachtig zo in het wit.

Geniet ervan!

2 likes

Mooi! Goede maat ook :+1:

1 like

Ik vind 'm ontzettend gaaf :+1: perfecte maat zo. Geniet er van!

1 like

Wat een fraaie aanwinst en ik vind hem wel hip :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Wat een prachtige aanwinst!!
Mooi om te aanschouwen, zo’n licht gekleurde wijzerplaat.:ok_hand:

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig.

1 like

Gefeliciteerd, echt een hele mooie
Wat de band betreft zou ik ook voor iets anders gaan, iets van dstrap.com of iets dergelijks.

2 likes

Ga ik bekijken :+1:

Ik had zelf gunny gevonden, daar heb je heel veel keuze. Ik denk aan zandkleurig canvas met (neiging tot) wat patina.

1 like

Groen of grijs is ook een mooie combinatie :ok_hand:t2:
Ik heb geen aandelen Dstrap :sweat_smile: hoor.

2 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Een verhaal bij een NA maakt het voor mij zeker interessanter. Mooie zoektocht met uiteindelijk ook een mooi resultaat. Gefeliciteerd!

1 like

Geniet ervan :+1:

1 like

Heel gave Panerai. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Heel gaaf! Gefeliciteerd :partying_face: staat top deze maat op je pols :ok_hand:
Suggestie canvas strap:

1 like

Gefeliciteerd!! Gave Panerai😎

1 like

Thanks, maar….Deze vind ik te netjes, heb net bij gunny wat samengesteld… :sunglasses:

1 like

Yes dat staat tof :+1: gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Mooi en hartstikke……… Hip :wink: !

1 like

Prachtig! Lekker genieten van je witte plaat :smiley:

1 like