NA! Aquascape Baltic

Mooie klok :+1:

Het model was me niet eerder opgevallen. Maar vermoedelijk een aanvulling op de wish list, zeker met die BOR band :slight_smile:

1 like

Heel gaaf! Goede keuze :ok_hand:

1 like

Vind ik ook gaaf, een echte toolwatch!

2 likes

En dun. Het horloge is niet dun, maar door die kastlijnen in het midden oogt het horloge echt dun. All for the look and feel offcourse.:rofl:

2 likes

erg mooi, geniet ervan!!

1 like

Gaaf ding zeg! Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen over de langere termijn!

1 like

Nou even weer een korte update!

Nog steeds happy met de aquascape.
Je merkt gewoon dat deze ontworpen is met passie.

In de volle zon is de de dial een plaatje.

De dial is grained, de lume zit gedeeltelijk onder een sandwich en dan de old style BOR band. :ok_hand:

Even wat plaatjes.

:beers:

5 likes

@Brick:
Jij hebt volgens mij de Meraud Bonaire en deze gehad. Had je na enige tijd dragen nog een voorkeur voor een van beiden? Ik ben met name benieuwd welke het fijnst, maar vooral ook het kleinst droeg. Mijn polsen zijn niet echt enorm en vergeleken met de SKX die ik vorige zomer had, zijn deze lugs toch net wat langer (buigen wel mooi af zo te zien). Nog andere opvallende verschillen? Had je bij de Meraud ook de stalen band?

1 like

@Fritzer weliswaar een ander horloge, maar grofweg in dezelfde stijl:

Die heeft een lug-to-lug van 45mm, wat best bescheiden is.

2 likes

Beste @Fritzer

Ik heb beide inderdaad gehad en gedragen.

De meraud is dikker. De kast van de meraud is iets minder elegant en draagt daarom groter / zwaarder.

Als je fijne polsen hebt zou de baltic mijn voorkeur hebben.

Let op het is natuurlijk niet de enige keuze. Er zijn meer punten dan alleen de kast.

De baltic zou nu ik wel kopen in de niet vintage uitvoering, dus gewoon de heldere indexen en niet de faux patina.

Leuk horloge hoor welke je ook koopt! :beers:

2 likes

Thanks!
Dikte is op papier trouwens maar 0.5mm verschil. Maar hij draag echt beduidend dikker, dat is goed om te weten.
Ik heb net wat meer met de band van de Meraud en ik zie nu ook dat de prijzen van de Baltic ex BTW zijn (grrrrrr). Liggen dus qua prijs heel dicht bij elkaar. Ik vind 800 euro toch wel een flinke prijs voor een zomerhorloge. Toch maar een nachtje over slapen

Misschien toch doorsparen voor een oude (quartz) seamaster professional midsize, alhoewel die toch ook wel heel duur geworden zijn.

1 like

@RLS: thanks voor het meedenken. Ik vind de Baltic toch net wat meer een eigen smoel hebben en dat Franse vlaggetje erop
ik weet het niet hoor.

1 like

1 like

Na @Brick heb ik hem een tijdje gehad.

Echt een leuk horloge maar na een tijdje bleek ik hem minder te dragen dan gedacht.

Als zomer horloge waar ik niet naar om hoef te kijken heb ik nu zo’n Invicta besteld.

Hier een fotootje van de Baltic:

3 likes

Is die eigenlijk nog binnen het forum?

Hij is naar @Veblen gegaan maar die heeft hem volgens mij ook weer verkocht.

Waar hij nu is weet ik niet.

1 like

Ben ik met je eens hoor. Toen ik er ook achter kwam dat die Miyota 8215 in de Le Forban geen hacking functie had, was dat voor mij ook de spreekwoordelijke druppel. De Baltic vind ik erg mooi, maar wel wat aan de prijs, en de blue gilt versie vind ik sowieso mooier dan de zwarte.

1 like

Zeer mooie aanwinst!

1 like

Dank.

Inmiddels alweer verkocht :see_no_evil:

2 likes

Heb er ook wel eens naar gekeken :thinking:. Is hij wel de moeite waard of toch snel op uit gekeken?
Wat was voor jou de reden om hem te laten gaan?

2 likes