Deze 2e hands aangeschaft, maar ziet er perfect uit. Had wat lunette krasjes maar er zat een reserve lunette bij. Dus vandaag even de föhn van mijn vrouw uit de kast getrokken en het Stanley-mes uit de gereedschapkist en even lunette gewisseld.
Goed verlopen zoals je ziet.
Ik vindt het een pracht klokje, zijn toch andere kasten dan de Steinharts, deze is veel mooier, loopt mooi met de kromming van de pols mee.
Het blauw is ook mooi, chique.
Het is mijn eerste “snow flake” en het bevalt me prima. [ Tudor, here I come ]
Ik vind trouwens ook dat de sekondenwijzer mooi zwevend over de wijzerplaat gaat; chapeau voor de Miyota 9015. Cyclops geeft een mooie vergroting.
Band is redelijk, mist enkel de duikers extensie. Ik vraag me af of er trouwens 1/2 links voor deze band bestaan. Krijg 'm nu niet goed afgesteld zodat de sluiting te ver naar rechts zit onderkant pols.
Eerlijk gezegd vind ik van wel.
De kasten van Steinhart vrij recht en deze Aramar heeft een wat gebogen lijn en loopt dan ook prettiger en mooier met de pols mee.
Gefeliciteerd! Fijne klokkies die Aramars. Heb zelf de zwarte versie gehad en daar was ik uitermate tevreden mee, prima uurwerk. Heb hem uiteindelijk geflipperd omdat ik naarmate ik langer op het forum rondhing toch een hoger segment wilde ervaren. Anyhoe veel plezier ermee!
is het deel van de band aan de onderkant (onder de zes uur) niet korter dan het bovendeel (aan de twaalf uur)? met een bracelet is dit comfortabeler als de onderkant korter is
Klopt! Dat is precies wat er aan de hand was.
Schakeltje van de ene kant naar de andere kant overgezet en toen zat-ie wel goed.
Goeie tip! Ik was in de veronderstelling dat aan de ene kant al een linkje meer zat dan aan de andere kant. Had even niet logisch nagedacht.
Dat ziet er goed uit! Of je de kast mooier vind dan de Steinhart blijft natuurlijk subjectief, zo vind ik het bijvoorbeeld raar dat de bovenkant van de lugs mat is, maar de bovenkant van de crownguards glanzend. Ik geloof wel meteen dat deze iets lekkerder draagt bij iets kleinere polsen.
Zo heb ik de bovenkant van de lugs van mijn Ocean Vintage GMT gepolijst, daardoor is het daar nu precies andersom, crownguards mat en lugs glanzend.
Daar de overgang lug naar crownguard net bedekt wordt door de lunette zie je de overgang mat naar glanzend niet en vind ik het niet storend.