NA Archimede Klassik 36

Fraaie aanwinst!

1 like

Mooi ding zeg. Eenvoudig design zonder saai te zijn. Het geheel straalt rust uit. Prachtig :ok_hand:t3:

Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd, leuk om weer eens te zien.

Ik heb de Klassik 39 jaren lang gehad, en inderdaad, die is wat groot. Die had een rehaut om dezelfde wijzerplaat, maar de 36 is beter in balans, vind ik. Archimede maakt fantastische kasten en de wijzers zijn inderdaad altijd mooi van lengte. Een Ickler kast is een mooie doch eenvoudige kast, en zo zie ik ze graag.

Zelfs hun Flieger chrono met 7750 uurwerk houden ze relatief plat, en dat waardeer ik. Hier heb ik nog maar één Archimede over:

Maar ook z’n voorganger mocht er zijn:

Hun uurwerken zijn altijd no-nonsense, maar wel erg strak afgeregeld in mijn ervaring:

Mooi merk, leuke NA, ik wou dat we ze meer zagen op dit forum. Zo blijf ik de 1950-4 erg cool vinden.

5 likes

Mooi horloge en oogt heel rustig. Mooie afmetingen en goed gevormde lugs verhogen het draagcomfort. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Dat maakt het veel te druk en is in mijn ogen ook nergens voor nodig. Automatik (in welke taal dan ook) kan ik altijd waarderen.

Gewoon dragen, 's nachts het horloge consequent op een wat steviger horloge kussentje zetten dat ongeveer jouw pols omtrek heeft. In het begin de band een beetje “masseren”.

Heb ik in het begin ook gedaan met de mooie maar stugge band van jouw ex. FC en nu draagt ie heerlijk.

1 like

Met al het Grand Seiko Nieuwe Aanwinst geweld van de afgelopen weken heb ik voor deze Archimede

een rigoureus besluit genomen:
Hij blijft in de verzameling! :facepunch:
En dat is voor mijn doen een heel besluit, nog een incoming vandaag en en dan heb ik zo meteen 5 (!) horloges đŸ«ą
En dat voor een niet-verzamelaar en collectie-ontkenner

2 likes

Mooi!
Duitse degelijkheid verdient een plek in ieders collectie.

Groeten van z’n neef (aangetrouwd)

2 likes

Echt? :thinking::joy:

1 like

Proficiat met je chique aanwinst :+1:t2:

2 likes

Gefeliciteerd, prachtig horloge.

Ik had gehoopt Archimede dit weekend op WatchTime in DĂŒsseldorf tegen te komen, maar daar staan ze helaas niet.

Dat heb ik met de 1950-3. Ultieme eenvoud.

7 likes