NA: Armida A1

Een bekende hier, maar toch even laten zien vanwege een kleine mod :blush:

Armida staat uiteraard bekend om de geweldige lume, echter bleek bij aankomst dat de bezel wat streepjes verloren was en erger nog… de overige streepjes waren er tevens direct uit te wippen :fearful:

Wellicht een verkeerde run geweest, dus (in overleg met de vorige eigenaar) contact met Chris van Armida gezocht en een nieuwe insert is inmiddels onderweg, klasse service dus :thumbsup:

Echter, nadat de grote indices (eenvoudig) verwijderd waren, toch maar besloten om wat met kleur te experimenteren, met succes denk ik :smile:

Een priegelig werkje, maar met geduld en drie laagjes toch een dekkend resultaat.

Het mooie is dat de driehoek en kleine indices nog stevig in de insert zitten, ofwel lekker laten zitten dacht ik en de lume z’n werk laten doen.

Er speelt nog ander idee door m’n hoofd, o.b.v. een SZNH insert, maar dan moet ik nog even wachten op een RVS opvulring, dus wordt vervolgd :blush:

13 likes

Gedurfd, dat helrood versus groen. Ik vind dat wel wat!

Mooi die rood accenten :+1:

De kleur in het potje is oranje, maar afhankelijk van het licht komt het meer rood over.
Twee foto’s met totaal verschillende kleurval.

Deze foto’s zijn na de eerste laag met m’n mobiel gemaakt, de bovenste foto’s na de derde laag en met de SR camera, die geven de meest juiste kleur aan denk ik, meer diep oranje (past trouwens goed bij de indices).

2 likes

Mooi ! Uitdagend, maar dit horloge kan dit aan.

Ik had wellicht gekozen om enkel de cijfers en de korte streepjes in het rood te zetten.

Mijn beste,

Het enthousiasme straalt er vanaf!!
Veel draagplezier!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Kan die goed hebben.
Goed idee van je. :+1:

DIY aan horloges, altijd leuk om te zien.
Ik vind dat het meer een eenheid zou zijn als onder het glas ook wat rood te zien was. Bv ƩƩn van de wijzers plus ā€˜Armida’ ofwel plus ā€˜automatic’ + ā€˜300m’. En ik had de 5 en 10 min bij voorkeur ook gelumed gelaten. (ik begrijp dat je die keus misschien niet had).

Nou, ik had Armida mooi in de stront laten zakken.
But thats me :wink:

Maar ja, als je geen keus hebt bij dit soort eikels…
RETOUR RETOUR RETOUR!!

En, met een leuke keutel er bij vam MIJ :grin::+1:

Mijn keutels zijn erg leuk omdat ze niet weg te poetsen zijn :laughing:
Zelfs na jaren…enz…enz…enz…

Mijn reet is niet uw reet…gelukkig…
ben hier nu wel klaar mee.

Nog veel plezier toe wenst op het platnland !! :+1:

Volgn keer gwon een SEiko haolen :laughing:

En woat mekt mie uut wa andren van vinnen.
Ik blief gwon Seikofreak nomatter wa andren kwiebissen doar van vind.
Best veur monetten de SKX

OKAY?!

Hahahaha!! :grin:

En dan straks weer leiding geven aan een bedrijf van 11 mjo p j
Ach, we houden onze mondjes dicht toch?
Wie dogt te wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

@drex Biertje teveel op gisterenavond? :wink:

2 likes

En nog flink wat andere geestverruimende middelen vermoed ik zo…

Gaaf ding zeg! En leuk die rode bezelinsert

1 like