Heel mooi bandje, heel mooi.
Kan aan mij liggen maar die blauwe ziet er nog beter uit dan de zwarte.
Ben benieuwd hoe die clasp bevalt, want ziet er wel heel netjes uit.
Zag pas dat ze ook nato’s aan het assortiment hebben toegevoegd. Zien er ook goed uit maar voor die prijs haal ik mijn nato’s toch liever ergens anders.
Edit: Zie nu dat jij dat al eerder had aangegeven
Insgelijks. Het pakje ligt nu bij de douane, dus binnen dit en een week zal het wel binnen zijn zeker?
Toen ik hem de eerste keer om deed was ik een beetje teleurgesteld omdat hij toch vrij stug was en ze hem aanprijzen voor zijn soepelheid.
Maar na een paar uur dragen is dat al veel verbeterd.
Heb er ook de RM clasp bij besteld. Is ook een primeur voor mij. Dat zit wel goed in elkaar en geeft toch een premium gevoel.
Heb je een foto?
Ik heb mijn artem een aantal keer heen en weer opgerold. Daarna was hij een stuk soepeler.
Niet echt. Ik wilde een 21mm voor een 19cm pols bestellen, maar die hebben ze even niet.
Prima merk voor de kleinere pols, of voor de doorsnee breedte (zoals 20mm), maar als je ook maar even iets afwijkt, geven ze niet thuis.
Zelfde trouwens bij Rubber B…
21mm is door oa Omega, IWC, Rolex geen exotische breedte meer lijkt me, maar mijn zoektocht blijft helaas doorgaan.
Voor welk horloge? Seamaster 300
Voor de Speedmaster Racing vond ik bij Artem toch de 19 mm versie.
Komt de 21 mm dan niet terug in het assortiment?
Alleen in kortere lengtes.
Ik had het via Andrew gevraagd, een youtuber waar ik wel eens contact mee heb. Hij maakt reclame voor ze.
Hoe houdt het bandje zich ondertussen? Je hebt er ook de RM vouwsluiting bij toch? Nog steeds zo tevreden als in januari?
Ik overweeg er een te bestellen.
Ik kom op:
85 euro Bandje
14 euro quick release pinnen
73 euro gesp
20 euro verzenden
————-
191 euro
Dan 21% btw en 4% invoerrechten (en dan ongetwijfeld ook btw over de verzendkosten en dan btw over de 4% invoerrechten, of zulk soort oplichterij…), zeg totaal 25%
Eenmaal om de pols: 240 euro.
Hobby mag geld kosten, dat weet ik. Echter ik vind dit toch wel heel erg uit proportie. Het gaat me uitdrukkelijk niet om het geld an sich, maar om de proporties.
Voor die centen heb je ook de keuze uit krokodil, haai, struisvogel, whatever. Verzin het maar en je kunt er een een bandje van laten maken. Hand gevlochten uit het schaamhaar van Vestaalse maagden? Voor 240 euro: geen probleem!
Hoe praat ik het (voor mezelf) recht om er een synthetische band (uiteraard met fijne sluiting) voor te kopen?
Fijne zondag!
Bandje is met de tijd nog beter gaan dragen. De vouwsluiting heb ik er niet bij, @Locobono volgens mij wel. Ben nog steeds tevreden met de aanschaf, maar heb er geen €240,- voor betaald.
Ik vind sinds de “nieuwe” btw regeling het online bestellen buiten de EU erg vaag. Heeft de leverancier de NL BTW er al bij geteld als je NL als bestemming aanvinkt, of niet. Of soms? Invoerrechten zijn voor verschillende categorieen verschillende tarieven.
Als iemand me precies kan vertellen of ik een rekenfout maak en wat het bandje me aan het eind van de rit kost kom ik misschien anders uit?
Als je de vouwsluiting niet hebt scheelt het ook al 80 euro of in die richting natuurlijk.
Ik heb op het einde van de rit, denk ik, €185 betaald.
€145 voor bandje en RM sluiting en nog eens €40 voor douane.
Dit is mijn enige vouwsluiting dus ik kan niet vergelijken en het comfort zal ook afhangen van hoe je pols is gevormd.
Er zijn comfortabeler combinaties, denk aan nato of MN strap, maar na enige gewenning draagt het vrij comfortabel.
De kwaliteit van de band is uitstekend en door de vouwsluiting blijft de band ook zonder draagsporen.
Dank. Dan zal de website de nederlandse BTW er al wel bij op hebben geteld.
De band en RM gesp samen zijn nu meer dan dat, maar dat zal in de gedaalde euro zitten.